balkupummm nöroloji, tanısı şöyle koyuluyor; şikayetlerinize göre olabilecek başka hastalıklarla ilgili bir takım testler yapıyorlar, kan tahlili, beyin aktivitesi EEG, görme sinirlerinin kontrolü vb. şeyler. Eğer testlerde hiçbir sorun yoksa migrendir bu diyorlar ve size bir takvim verip hangi sıklıkla, günün hangi vaktinde ne yaptıktan ne yedikten sonra başladı vb. öğrenmek için günlük gibi ağrı olduğunda doldurmanızı istiyorlar. Migren yaşamamak için yapılabilecek şeyler: yüksek sese maruz kalmamak, fazla ya da az uyumamak, uyku düzeninizi rutine oturtturmak, besinden tetikleniyorsa neyden tetiklendiğini bulmalısınız, stresten uzak durmak ya da ışıktan tetikleniyorsa ekran süresini kısıtlamak, dışarıda güneş gözlüğü kullanmak, ani karanlıktan ışığa geçmemeye çalışmak olarak sıralayabilirim.