Tiiffany öncelikle özel hastane yada devlet hastanesi farketmiyor yoğun bakım için hastadan değil SGK tarafından ödeniyor günlük bin lira gibi bi miktar bunun için yapan hastane var mıdır bilmiyorum ama gerçekten yoğun bakım ihtiyacı olan çok bebek varken sağlıklı bebeği yoğun bakıma almazlar diye düşünüyorum çünkü onlarda yoğun bakım endikasyonu bildirmek zorundalar. TTN olabilir yada, düşük doğum ağırlığı 2500 gramın altındaki bebekleri anne yanına vermiyorlar. Sezeryan doğumla bağlantısı söyle olabilir artık doktorlar risk almıyor en ufak bi sıkıntıda sezeryan olacak diyolar bu yüzden doğumların çoğu sezeryan doğal olarak doğan bebeklerin büyük çoğunluğunda sezeryan bebeği bide normal doğumda bebek kanaldan geçerken ciğerlerine kaçan sıvıyı çıkarıyor sezeryan da bu olmadığı için sezeryan bebekleri çok hapşırır sıvıyı atmak için. Yoğun bakıma bir iki gün alınan bebekte bile enfeksiyon gelişebilir hastane enfeksiyonu hepimiz için var bağışıklığı olmayan bebeklerimiz de buna daha müsait olduğu için yatış süresi uzayabiliyor.
Benimde ikizlerim 17 gün kaldı yoğun bakımda düşük doğum ağırlığı sebebiyle ve başında 3 hafta diye bilgi verilmişti. Bebeklerde herhangi bi sıkıntı gelişmeyince kilo almaya başladıkları için son 1 hafta emzirmeye gittikten sonra taburcu edildiler. Dışardan gelen doktorlar haricinde herhangi bi ücret talebi olmadı.