İlk gün bebeğin midesi kiraz kadar. Günden güne büyümeye başlar. Doğduktan sonraki gün doğum şişliği ödemi gidince kilo kaybı olur. Memenin çalışması için bebeğin emmesi gerekir. Yenidoğan bebek annenin yaka iğnesi gibidir. İki saatte bir vs değil yarım saatte bir emmesi gerekir. Her bebeğin gelişimi farklıdır. Kimi uykuya düşkün olur kimi annesini arar. Sarılık riski de yoksa sürekli uyanıp meme istemesi normal. Şu an zaten yetersiz besleniyor olsa sarılık başlamış olurdu ve bunu doktor söylerdi.