Merhabalar herkese, burada hep ssvd basliklarini takip etmeye calisiyordum ama cok az hikayeye rastladim. Bu yuzden ben de buraya yazmak istedim, dusunen ve isteyenler icin cesaret olsun diye.5 Ekim gecesi 23.00 civarinda sanciya benzer birseyler hissettim, biraz uyursam belki gecer diye dusunerek yarim saat kadar uyudum fakat gecmedi 5dkda bir gelen gaz ve adet sancisi karisimi bir histi. Doktorum en ufak bir sancida bile hemen hastaneye gelmelisin takip altinda olman gerekiyor dedigi icin hemen hastaneye gittik, nstde sancilar siddetli gozukuyordu. Sonrasinda duzenli nst takibi ve doktorumla surekli gorusme halinde sadece sivi seyler tuketerek geceyi hastanede gecirdim, sancilar yine ayni sekilde 5dkda bir devam ediyordu. Duzgun nefes alip vererek ( derince bir nefes alip sonrasinda mum ufler gibi vermek) sancilari karsiladim, cok zor olmadi. Bu arada hic su gelmesi olmadi, ebeler surekli aciklik kontrolu yaptigi icin cok az miktarda nisanimsi kanama oldu sadece. 6Ekim Sabah 10.00′a kadar ebe-doktor kontrolleri devam etti, artik sancilari daha kuvvetli hissetmeye baslamistim, pilates topunda ziplama, saga sola sallanma hareketleri ile devam ettim, ama hala su gelmesi olmamisti, aciklik 6cm olmustu, artik suyu patlatarak dogumu biraz daha ilertlememiz gerekiyor dedi doktorum, bir alet yardimiyla su kesesini patlattilar, bu biraz ugrastirdi ebeyi, cunku idrarimi duzenli yapmama ragmen iceride cok fazla idrar birikimi oldugundan once idrar kesesini sonda ile bosaltip (hic aci verici degil, rahat olursaniz hic hissedilmiyor) sonrasinda su kesesini patlatabildi ebe. Sonrasinda cok hizli sekilde bebegin dogum kanalinda kendini ittirerek dogmaya calistigini hissettim, ikinma hissi ister istemez olusuyor bu durumda, sanci birazcik daha artiyor tabi. Ama korkulacak kadar degil, hepsinin sabri geliyor Allah’tan merak etmeyin (ben ki cok korkuyordum, ama cok dogal bir surecmis gercekten, vucudumuz bize ne yapmamiz gerektiginin sinyalini veriyor adeta, icgudusel olarak hareket ediyorsunuz o anlarda). Sonrasinda doktorum hemen acikligi kontrol etti ve tam aciklik hemen dogumhaneye iniyoruz dedi, cok sevindim. Çatalda ikinma sureci en fazla 15-20dk falan surdu, ikinmayi hic yapamayacagimi dusunurken o da vucut tarafindan otomatik sekilde oluyormus megerse, derince nefes alip tut, basini gogsune yaklastir ve agzindan mum uflercesine nefes verirken buyuk tuvaletini siddetli sekilde yapmaya calis, hepsi bu kadar. Sanci gecince derin nefes al ver bekle, sanci gelince yeniden ikinma sureci derken bebegin kafasi once cikiyor ve artik oh diyerek nefes alip verme sureci devam ederken doktor bebegi tutarak icinizden siddetlice cekerek cikariyor, ve aglama sesini duyuyorsunuz, sicacik bir bebek kucaginiza birakiliyor 🥰 sonrasinda plasenta cikisi, hissedilmiyor bile, siz bebege bakarken plasenta olayi da bitiyor. Benim bebegim 3930gram ve 52cm dogdu, biraz iri oldugu icin bir miktar kesi ve ic tarafta yirtilma olmus tabi, ama korkulacak birsey degil yine, doktor lokal uyusturucu igne ile uyusturduktan sonra once icten sonra distan dikis atti, miktari fazlaydi sanirim cunku 1 saate yakin surdu. Ama cok minimum aci, yok denecek kadar az yani, hic korkmayin. Sonrasinda eski sezeryan yerinde herhangi bir ruptur vs var mi diye ultrasonla defalarca kontrol etti, hicbir sıkıntı olmadi cok sukur.
Tam cataldan kalkacakken biraz kanama olunca (iri bebek olduğu icin bu tur kanamalar olabilirmis) beni 1 saat kadar daha orada bekletip surekli rahim masajı ve kanama onleyici serum ile kontrol altina aldilar. Sonrasinda bebegim ve ben sagsalim odamiza cikabildik cok sukur.
Sonuc olarak ssvdye sans vermek isteyenler eger isin ehli olan hastane ve doktor ile bu yola cikarsaniz Allah’in izniyle sagsalim ilerliyor surec. Allah herkese saglikli sihhatli huzurlu mutlu dogumlar nasip etsin.
Bu arada Medikalpark Florya hastanesinde Op Dr Zerrin Aydan Eyupoglu ile gebelik ve dogum sürecini tamamladik. Kesinlikle tavsiye ederim dusunenler icin..