Merhaba kızlar. 29 eylülde sezaryen doğum ile kızçeme kavuştum. Hamileliğim ve doğumum çok güzel geçti, her şey yolundaydı ve öyle de olacak sanıyordum ama bebeğimin doğduğu gün öğrendim ki kızımla aramızda AB0 kan uyuşmazlığı varmış 😔
Öncelikle bilmeyenler için anlatayım. Özellikle kendi kan grubu 0, eşinin kan grubu A ve B olan anneler lütfen okuyun. Kan uyuşmazlığı durumu sadece anne negatif bebek pozitif iken olmuyormuş. Eğer annenin kan grubu 0 bebeğin kan grubu A veya B ise AB0 kan uyuşmazlığı oluşuyormuş yani bebeğin kanı benim kan grubuma karşı antikor üretemiyor Cr sarılığı çok hızlı yükseliyormuş ve ben bunu bilmiyordum 😔 sütüm az da olsa geliyordu benim ve bu durumu bilmediğim için de nasılsa bir şey olmaz midesi küçük doyar diyerek ilk gün mama takviyesi yapmadım. Buna o kadar pişmanım ki… doğar doğmaz test yapılmış ve o sabah 6 olan değer akşam 10 u bulmuştu. Sonraki gün fototerapi ve mama+meme ile 7,4 e düştü ve eve geldik. Geldiğimden beri emziriyorum, mama da veriyorum, bebek kakasını, çişini yapıyor. Günde 10 adet bez değiştiriyorum yani her şey o kadar yolundaydı ki. Kontrole gittik ve sonuç? Değer yine 11.6 olmuş. Doktora sorduğumda da beklenen bir durum biz o yüzden sıkı takibe alacağımızı söylemiştik dedi ki söylemişti de ama ne bileyim bir umut. Bir günde 5 değer artışı çok fazla geliyor bana.
Kızım yanımda, yine çok güzel besliyorum ama pazartesi olan kontrolde göreceğim değerden çok korkuyorum. Bana da dua eder misiniz minnoşumun değerleri düşsün artık 😔
Son olarak tekrar yazıyorum kan grubu 0 olan anneler eğer eşinizin kan grubu A veya B ise hazırlıklı olun. Kesin olacak değil ama olma ihtimaline karşı takipte kalın ve hastaneye giderken mutlaka mama bulundurun. Sütüm yeter demeyin çünkü konu sadece süt değil ne kadar emerse emsin bu bebeklerin kanı sizden ona giden kana karşı antikor üretemiyor ce ne kadar aç kalırsa bu onlar için ekstra kötü oluyor. 🙏🏻