dilantasdemir 28+2 günlük gebeyim. Doktorum bugün rahim kısalığı olduğunu ve 24mm altında olduğunu erken doğum riski taşıdığımı söyleyip progestan başladı. Ne yapmam gerekiyor? İlk bebeğimi 9 haftalıkken kaybetmiştim. Aynı acıyı yaşamak istemiyorum. Çok korkuyorum
durumom2022 dilantasdemir bende tam aynı haftada aynı sorunu yaşadım progestan başladık şuan 33+1 im 32+6 da gittiğim de sorun yok 34 e kadar ilaca devam edelim dedi sadece ben ağır ev işleri yapmayı bıraktım işimden de izne ayrıldım dinleniyorum Allah’ın izniyle zamanında doğum yaparız inşallah 🙏
Elifffyusa dilantasdemir dilantasdemir benimde 22. Haftamdayim geçen hafta detaylı ultrason da doktorum banada 30mm dedi bir daha ki ay vajinal muayene ile bakarım dedi ama bende açıkçası korkuyorum ikinci doğumum ilkinde böyle bişey yasamamstim birde size şunu soruyum çömelerek biseyler yaptığınız da kasık ağrısı oluyor mu sizde de bugün biraz öyle isim vardı smdi akşamdan begri kasık ağrım var
Elmasabla dilantasdemir ben şuan hastaned yatıyorum burada öğrendin kısalık olduğunu 23 mm di. Cuma günü tekrar bakıldı 28.5 mm olmuş dedi banada progestan başlamıştı hala kullanıyorum 28 haftalığm bugün inşallah sıkıntı çıkmaz sağ salim dogururuz 🥰
baby3_ dilantasdemir hiç korkmayın 19. Haftada 0,5 ile 36 haftayı gördüm bol bol uzanın ağır kaldırmayın ilaçlara devam
Melismelo 32 de 27mmdi bende ciğer geliştirici vuruldum 2doz, hastaneye yattım 48 saat serum aldım, progestan başlatıldı şuan 38. Haftama geldim bende okadar kısa değildi ama yinede önlem alındı🤷♀️ Kendinizi yormayın uzanın dinlenin
Seyma0323 Melismelo MashAllah canim Allah sağlıkla kucağına almaya nasip etsin🥰 kısaldığında haftan zaten güzeldi genelde erken haftalarda riskli oluyor ama bak genede geldiniz bu haftalara şimdide gelmek istemez 🤭
Seyma0323 Canım haftan güzel üzülme, genelde erken haftalarda 25mm altı riskli ama sen 30. haftaya dayandın. Progestan seni baya götürür inshAllah canim, bol bol dinlen🥰
biranneadayi15 Kızlar benim 19. Hafta 35 mm nasıl sizce dr hiç bir ilaç başlamadı randevum bir ay sonra
TeoMom biranneadayi15 Gayet iyi canım 25 mm ve altı sakıncalı 30 mm olsaydı belki ilaca başlardı doktorun benim de mesela ilk hamilelikte kaybım olmasına ve uzunluğum 30 mm civarı olmasına rağmen sadece progestan kullandım serklaj yapılmadı en son 28+0 da gittiğimde uzunluğum 34 mm di hiç moralini bozma
Nursemother Bu rahim kısalıği olup olmadığını kaçıncı haftadan sonra öğreniyoruz yada nasıl öğreniyoruz acaba doktor mu muayene ediyor
biranneadayi15 Nursemother 14. haftadan sonra baktırabilirsin vajinal ultrasonla daha doğru sonuç çıkar
biranneadayi15 Bernnnaaaa geçmiş olsun canım ben yurt dışındayım dr sorun yok bir ay sonra gel dedi ya pat diye doğum olursa çok korkuyorum ya ne yapacam ben burda öyle tedavi uygulamıyorlar genellikle bir şey yapamayız diyor
dilantasdemir Hepinize çok teşekkür ederim, bir nebze de olsa içime su serpildi. Geceden beri uyuyamadım 🥺 İnşallah hepimiz sağlıcakla kucağımıza alırız evlatlarımızı 🤲🏻💜
biranneadayi15 TeoMom canım hep böyle pozitif yorumlara ihtiyacım var diğer arkadaşın 34 mm de serklaj olmuş insan endişe panik ediyor benim ilk bebeğim olacak ve zor oldu onu çok istiyorum kaybetmekte istemiyorum doktora güvenmekten başka çare yok şimdilik sanırım
TeoMom dilantasdemir Haftan güzel zaten canım ilaçlarını güzelce iç evde fazla iş yapma genelde uzan dinlen 32 leri görsek rahat ederiz zaten fazla bir şey de kalmadı eminin vakitlice doğum olacak
TeoMom biranneadayi15 Ben de çok kararsız kaldım ki ben ilkini kaybettiğimde rahim ağzı yetmezliği olabilir bir dahaki bebekte dikiş atarız dediler ama şu an gittiğim doktor hiç gerek yok dedi 29 bitiyor 30 a gireceğiz doktoruna güven ama yine de her kontrolde uzunluğu sor eğer 30 mm altına düşerse serklajı o zaman düşünürsün
biranneadayi15 TeoMom evet o uzunluğa dikkat edecem bundan sonra randevu aralıklarım bir ay ama çok uzun geliyor bana ya o aralıkta çok kısalırsa diye tedirgin olmuyorum ama dr bir ay iyi diyor