Bu gebelik testi gibi bir test değil arkadaşlar , sonucu pozitif yada negatif çıkmaz . 2 li test tarama testi olarak geçer . Tarama testi nedir peki ? Bebekte hastalık olabilme ihtimalini gösteren , kesin ve net sonuç vermeyen bir testtir . Kesin sonuç istiyorsanız fetal DNA testini yaptırın . Ama tarama testinde riskli çıkan gebeler benim çocuğun sağlam doğdu, yanlış test , psikolojim bozuldu diye tepki veriyor . Sorun testte değil maalesef gebelerin bilgi eksikliğinden kaynaklı psikolojik durumunda . Net sonuç vermeyen tarama testinde bile bebek engelli doğacağını zannedip kendinizi harap etmenin bir anlamı da mantığı da yoktur .