Her çalışan anne değil devlet memurlugunda dogum iznine çıksanız bile maaşınız kesilmez ama özel sektörde dogum iznine çıktığımız an maaş alamazsınız işe dönene kadar. Bu parada o çalışılmayan dönemin toplu parası.Ya dogum izni bitiminde toplu olarak yada iki parça halinde ödenir.32 haftada çalışabilir raporu alındıgında baglı oldugunuz şirketin muhasebesinde bildirirsiniz ve 37 haftadan tekrar rapor almanıza gerek olmadan sigortadan dogum iznine çıkmış gözükürsünüz