Sedaaa_ ben size katılıyorum. İnsanları yanlış beklentilere sokmamak gerek. Kişi kendini kasarsa acır mesela. Alttan muayenenin psikolojik tarafi da var. Herkes rahat bırakamayabilir kendini. Ya da doktorun, ebenin eli ağırdır acır. Çatı muayenesi kısa sürse de açıklık muayenesi daha uzun sürüyor mesela. Ve normal doğum sürecinde bunu sürekli yapıyorlar. Bilmekte, bilerek gitmekte yarar var. Ateş ölçmek gibi basit ve kolay bir işlem değil. Ne kadar rahat gidilirse muayeneye rahat geçme ihtimali o kadar yüksek.