1 hafta önce bende detaylı ultrasonda bebegimin kalbinde ve bagirsaginda parlaklık olduğunu öğrendim. Ve suyum da fazlaymış. İkili tarama testi yaptırmıştım en düşük risk cikmisti . Dediğiniz gibi 2 tane parlaklık olunca risk artıyor. 1 tane olsa önemsiz diyorlar . Bana da amniyosentez ve fetal dna önerildi. Ben kesinlikle aldirmayi düşünmüyorum yaptirmayacagim dediğimde doktor bu tedirginlikle hamileliginde stres yaşarsın, bilmeni öneririm. Hem psikolojik olarak kendini hazirlarsin dedi. Bende böyle birseye nasil hazırlanılir ki , sağlıklı veya sagliksizsa dogumda öğrenmek istiyorum diyerek konuyu kapattim . Sadece tıbbi genetik bölümüne kan verdik esim ve bende kistik fibroz veya sma tasiyiciligi var mi diye . Buda birdaha cocuk düşünürsek diye yaptirmamizi istediler. Onun haricinde forumda bir kac kisiyle konuştuğumda 30. Haftalarda çoğu kişide parlaklık gecmis . Benim doktorum ise parlaklığın geçip gecmemesinin bir önemi olmadığını, gecmis olmasının riski azaltmadigini , bu haftalarda bir parlaklık söz konusuysa riskin yüksek olduğunu söyledi. Bu sekilde konuyu kapattık. Bende dogumda öğreneceğim. Ne gelirse Allah’tan … sağlıkla gelsinler 🧚♀️🌟