Herkese merhaba güzel anneler,
Öncelikle Allah herkesi sağlıkla sıhhatle yavrusuna kavuştursun. 12 eylülde 41+2’de sezeryan ile kavuştum yavruma. Bebeğim ters pozisyon olduğu halde son ana kadar normal doğum için bekledik. Fakat gelmeye niyetiolmadığı için sezeryana karar verdik. Yurtdışında yaşıyorum ve burda ters pozisyon olsa bile anne ve çocuğun durumu müsaitse normal doğum için teşvik ediyorlar. Her ne kadar çok korkarak girsem bile Allah’ıma şükürler olsun hiç korktuğum gibi geçmedi. Öncelikle epidural için belime bir krem sürüldü. O krem her ne ise mucize bir krem olmalı. Ameliyathanede belime iğne yapılacağı anda (yıllardır en büyük fobilerimden biri. ) yaşlı bir hemşire bana sarıldı. Saçlarımı okşayıp sırtımı sıvazladı. Ve benim ayaklarım uyuşmaya başladı. Hiç ama hiç hissetmedim iğnenin yapıldığını. Mucize gibi birşeydi. O andan itibaren tek hissettiğim vücudumun sarsılması. Eşimle sohbet ede ede aldılar yavrumu içerden. Sadece 10 saniyeliğine yanağıma dayadılar. Eşimi ve bebeğimi de alarak ilk bakımlarını yapmak üzere yanımdan ayrıldılar. Ben ameliyathaneden 20 dakika daha kaldım. Dikişlerim atıldı ve uyandırma salonunda beklemeye alındım. Eşim ve kızım bir süre sonra temizlenmiş ilk muayenesi yapılmış şekilde yanıma geldiler. İşte orda ilk defa kucağıma aldım. Dünyanın en hüzünlü ayrılığı ve en mutlu kavuşmasıydı benim için. Buruk bir sevinç diyebilirim. Artık içimde değil kucağımda ve mis gibi kokuyordu bebeğim. Ayaklarıma his gelmeye başlayınca odaya alındık. Hemen varis çorapları giydirildi ki doğumdan sonra hala kullanmaya devam ediyorum. İlaçların etkisi geçince biraz bel ve dikiş yerlerimde ağrı hissettim ama asla dayanılamayacak kadar değil. Normal doğum yapanlar eminim çok daha şiddetlisine dayanıyordur. Burdan okuduklarıma dayanarak mümkün olduğunca ayaklandım ve bebeğimle kendim ilgilendim. Hemen hemen 4.günden sonra artık toparlamaya başladım. Tüm doğum hikayemde beni en çok zorlayan şey ise göğüs uçlarındaki yaralar oldu. İyileşmesi 10 günü buldu. Gümüş uçlar kremler banamısın demedi. Bir hemşirenin yönlendirmesi ile aslında gümüş uçların bebek sağlığı için çok tehlikeli olabileceğini öğrendim. Zaten çok efektif bulmadığını da söyledi. Bunun yerine deniz kabuğu şeklinde bir göğüs ucunu denemeye başladım. O andan sonra kızgın kumlardan serin sulara atlamış gibi geldi. Göğüs ucu kremi ve bu doğal göğüs kapakları beni birkaç günde iyileştirdi. Ne kadar dua etsem azdır. Şimdi kızım bana ben kızıma alışmaya çalışıyoruz. Allah herkese hayırlı ve kolay doğumlar nasip etsin. Artık bende anneyim ve dünyanın en güzel varlığını kucağımda taşıyorum. 🙏🏻