Tubalin
MR cihazını sanırım röntgen ve türevi olan radyasyon yayan cihazlarla karıştırdınız.
MR’ın hiçbir şekilde insan vücufuna zararı yoktur. Görüntülemeyi radyo dalgalarıyla yapar. Vücudumuza RF dalgaları gönderir ve vücutta bulunan hidrojen elementinin enerji yayma seviyeleri ile görüntüleme yapar. Röntgen veya tomografi gibi cihazlarda ise vücuda X ışını gönderilir. ve bu ışın kanserojendir. Aşırı yüksek doz alınmadı ani ölümlere bile neden olur. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.