YesimDemirturk Şuan 37+5 haftalık hamileyim hemşireyim ve Allahin izniyle pazartesi bebeğime kavusuyorum 👼 Yeni anne adaylarına ilerleyen haftalarda problem yaşamamaları rahat ve sorunsuz bir hamilelik süreci hatirlamalari için ufak tuyolar vericem 🙋💕 (Tabiki bunlar nacizane benim fikrim sizde ekleyebilir yada itiraz edebilirsiniz 🤷) - Doktorunuzun verdiği vitamin demir folik asit ve magnezyum ilaçlarını kesinlikle aksatmayin arkadaşlar. 25. Haftaya kadar kullanmazsiniz ve herşey yolunda giderken bir anda kansizlik, bacaklarinizda kasilma, kasiklarinizda ağrı hissedebilir ve sancili dönemle geçirebilirsiniz. İlacı aldıktan sonra istifra ediyor veya iştahsızlık ishal kabızlık gibi problemler yaşıyorsanız bu ilaçların bir çok türevleri var doktorunuz bu konuda sizi yönlendirecektir. - İlaclariniza destek olarak günde en az 2 bardak süt, 1 adet yumurta, 3 adet ceviz, 5 6 adet badem, 6 7 adet çekirdeksiz kırmızı kuru üzüm, ve mide asitinizi düzenlemeniz için 1 avuç leblebi mutlaka tüketin. - Aman hamileyim diye yürüyüş yapmamazlik yada hareket etmemezlik yapmayın. ( Tabiki herhangi bir sağlık engeliniz yoksa) - Ben 6 yaşından beri kronik idrar yolu enfeksiyonu hastasıyım ve hamileliğim boyunca en çok korktuğum şey idrar yolu enfeksiyonuydu. Ve sadece 2 kere enfeksiyon nöbeti gecirdim ( ki bu benim için bı mucize) ne sayesinde biliyor musunuz? Evde mayalanmış bir kase yoğurt ve sumak. Karıştırıp yedim her gün tabiki yanında günde en az 4 litre su. - Bel ve sırt ağrısı yaşamak istemiyorum diyenler varsa aramızda en başta oturuş pozisyonunuzu değiştirin. Bunu yapmadığınız sürece ilaçta kullansaniz destekleyici de kullansaniz nafile. 🤷 - Ben hamileliğimin 31. Haftasında bağırsak kurdu enfeksiyonu geçirdim bilenler bilir çok çok sıkıntılı günlerdi ve hiç bir şekilde ilaç tedavisine yonelmedim bebeğime zarar gelmesinden korktum. Ne yaptın diye sorarsanız gece yatmadan önce 1 tane sarımsağı 3e bölüp yuttum. Her tuvaletten sonra ellerimi 2 defa yıkayıp iç camasirimi mutlaka değiştirdim. Ve bütün kiyafetlerimi ( esiminkilerde dahil olmak üzere çünkü bu illet bulaşıcı arkadaşlar) ve carsafimi pikemi ve yastık yüzlerini hergun değiştirip sirkeli suyla kaynatıp durulamaya attım. Ve sadece 5 gün sonra hiç bir eser kalmadı 😊 - Bobreklerinizi mutlaka kontrol ettirin. Ben 20. Haftalarda böbrek genişlemem olduğunu öğrenmiştim. Çok ciddi bir durum yok ilerlerse stend takicaz dendi. Sonra biz eşimle trafik kazasi geçirdik dünya borcun altına girdik evimizi kapatıp şehir değiştirdik derken böbreği unuttuk. Ve sezeryan olmamın sebebi böbreklerim. Normal boyutu 13 cm olması gereken sağ böbregim şuan 24 cm. Leğen kemiğinizde baskı bacaklarinizda uyuşma ve bel ağrıniz varsa mutlaka doktorunuzdan Bobreklerinizi kontrol etmesini isteyin. - Kegel egzersizi mutlaka yapın arkadaşlar bel sırt kasık agrilariniza birebir geliyor. Ben 26. Haftadan sonra başlanabilir diye biliyorum ama tabiki uzmanına ve doktorunuza mutlaka danışın. - Eşinizle diyalogunuzu guclendirin. Romantik sofralar hazırlayın daha sık dışarı çıkmaya özen gosterin. Çıkamıyoruz eşim çok çalışıyor ve çok yoruluyor diyorsanız evde oturup çay demleyin (eşiniz çay içerken sizde süt icebilirsiniz) ve karşılıklı sohbetle için emin olun bu size yeterli gelecektir. - Çay kahve sigara nargile bunlar ve turevlerinden uzak durun. Hele ki 30 li haftalara geldiğinizde çayı kahveyi günde Max 1 bardağa düşürun. ( Sigara ve nargile den bahsetmiyorum bile). Çay demir emilimini azaltıyor ve siz günde 1 tane içtiğiniz demir ilacını 2 tane ye çıkartmak zorunda kalıyorsunuz ve bu eziyet gibi bişey. - Yatak odaniz hareketli olsun. 😊 Biraz özel bir nokta ama eşinizin size dokunması sizi istemesi ve arzu etmesi sizin ve bebeğiniz için en güzel motive kaynağı. Yatma saatinden 1 saat önce yatak odasına geçip etrafı mumlarla birazcık aydinlatip hafif bir müzik sesiyle ve eşinizle geçireceğiniz her dakika sizin daha fazla seratonin salgılamaniz demektir. Ağrıniz varsa esinize o bölgeye masaj yaptırabilir olmasa bile ağrıyor numarası yapıp birazcık kendinizi simartabilirsiniz 😁 ve bu sizin en doğal hakkınız 😊🤷 Ve emin olun bunun bebeğinize çok çok faydası var. - Normal doğum düşünüyor ve rahat bir doğum geçirmek istiyorsanız kesinlikle esinize perine masajı yaptırın. YouTube da bir çok videosu var. Bunu esinize de izletin ve asla çekinmeyin. Masajı yaparken mutlaka bir yağ kullanın bu tatlı badem yağı Hindistan cevizi yağı yada başka bir yağ türü olabilir. - Çatlak hepimizin korkulu rüyası maalesef 🙄 ve kime sorarsam 1 gecede catladigini söylüyor. Çok uçuk miktarlarda paralar verip kremler vs almayın. Yine Hindistan cevizi yağı veya badem yağı işinizi görecektir. Neden derseniz birazda genetik faktor on planda. Siz onleminizi alın ve gerisini genlerinize bırakın 😁 - Sutyeninizi artık en sona değil en başa takın. Gogusleriniz süt üretimi yapacağı için goguslerinizi sikistirmaniz halinde çatır çatır catlayacaktir ( ki benim başıma geldi şuan goguslerimde mosmor ve kıpkırmızı çizgiler var ve çok kasiniyorlar🙄) - Kendinize bı lohusa takımı alın 🙈 O kadar güzel bir duygu ki onun içinde olmak 😊 hele o beğenmediğimiz bandanalari takmak 🙈 En güzel motive kaynağı diyebilirim 😁🙏 - Kaynana görümce elti vs vs bunları sakın ha sakın kafanıza takmayin. Ben kayınvalidemle yaşıyorum ve çok çok sorun yaşadık çok ağladım çok stres yaptım ve suan bebegime yansimamis olması için çok çok dua ediyorum. - Her ne kadar baharatlı yiceklerden uzak durun deselerde ara da kacamaklarimiz oluyor çünkü hamileyiz 😂 Diyelim ki bol baharatlı bı yiyecek yediniz ( örnek vermek istemiyorum çünkü canınız çeker diye korkuyorum ve suan alabilecek olan alamicak olan olabilir). Bol bol su için. Ama yudum yudum. Bir anda dikmeyin tepenize hiç bir fayda sağlamaz. Baktınız ekşime yanma başladı. Hemen bı elma soyup küçük küçük doğrayıp üzerine tarcin atıp yavaş yavaş yiyin. Hem mide hemde bağırsak sisteminize ciddi faydası var. - Kabızlık problemi yaşıyorsanız meyve suyu değil meyveleri posalı yiyin. Özellikle kuru kayısı tavsiye ediyorum. Kuru kuru ben yemem diyorsanız 1 gece suda bekletip hem suyunu hemde tanesini de tüketebilirsiniz. Benim aklıma gelenler bunlar arkadaslar. Çok çok uzun oldu farkındayım ama hepsi sizin için inanın 🙏 Umarım bı nebze olsun yardımcı olabilmişimdir 😊 Hakkınızı helal edin.😊
Ozcndln YesimDemirturk canım benim ellerine emeğine sağlık çok faydalı bir yazı olmuş bizler için ben şahsen çok teşekkür ederim 😍😍 inş bebişini sağlıkla kucağına aldığın zaman doğum hikayenide okuruz 🌼🌸
NurDemir Çok güzel bir yazı olmuş çok teşekkür ederim Rabbim sağlıkla kucağınıza alıp büyütmeyi nasip etsin minnoşunuzu 💕