-Papatya- 18+2 haftalık hamileyim dalı günü detaylı ultrason için randevu verdi doktorum. 2’li tarama testinde bi sıkıntı yoktu çok şükür. Sorum şu 2’li taraması iyi olup detaylı ultrason da problem olabilir mi? Biraz endişeliyim bir problem çıkar mı diye? Deneyimli anneler yardım eder misiniz?
Bebisinizz -Papatya- merhabalar benimde ikili testim temiz çıktı şükür şu an 17 haftalığız 23.haftada detaylı usg yaptıracağız inşallah perinatolog a bende endişeliyim biraz inşallah sağlıklıdır bebişlerimiz 🐣💖
newbabyno2 -Papatya- detaylı cok farklı bır sey hıc bıseyde cıkmayablır bıseyde cıkablır yanı o yuzden yapılıyor bısey var mı dıye
Sellmaseellma -Papatya- ikili taramaya girmeden önce doktorunuz ultrasondan bakıp bebeğin ensesi kalın hasta olabilir dedimi size acaba cuma günü gittim kendi doktoruma perinatolojiye randevu aldım yarın gidicem inşallah ama kendi doktorum bebeğin ensesi kalın down sendromlu veya başka hastalık olabilir dedi bana yani sizde de böyle bir muhabbet oldumu acaba
Pera48 Bunu doktora gidip detaylı ultrason yaptırmadan bilemezsiniz korktuğunuz şey down sendromu ise bende ikisi de temiz çıktı. Ama detaylı ultrasonda bütin iç organları parmak ayak bacak kol kemiklerine falan bakılıyor. Kalp ve beyin en önemlilerinden. O yüzden daha gitmeden boşuna stres yapmayın.
-Papatya- Pera48 insanın içinde hep bi endişe oluyor belki de o yüzden rutin kontrole bile giderken bi stres oluyorum. Belkide ilk gebeliğim kötü bittiği için bilmiyorum. Siz detaylı ultrason yaptırdınız mı?
Pera48 -Papatya- 21. Haftadaydık sanırım detaylı ultrasonu yaptırdım doktor da güzel inceledi. İç organlarında beyninde burun kemiğinde herhangi bir sıkıntı çıkmadı çok şükür ama kordonumuzda küçük bir problemle karşılaştık iki atardamar bir toplardamar olmaso gerekiyormuş bizimkinde bir atar bir toplar damar varmış. Ama el parmaklarını falan da kontrol ettim buna bağlı olarak onlarda bir problem yok tek başına bir anlam ifade etmiyor dedi. Ben ilk bebeğimde düşük yaptım. 2 yıl sonra gebe kaldım yine düşük tehlikesi geçirdim. Tabii ki de üzülüp stres yaptığım zamanlar oldu ama her şey olacağına varır biraz kendini sakinleştirmenizi öneririm. Her şey kötü sonuçlanacak diye bir şart yok ama sonuçlanadabilir. O zaman da neler yapılmalı ne gibi çareleri var onları araştırırız. Allah dermansız dert vermesin :)
mylittlebabym İkili tarama testi kapsamlı bir test değil sadece ense kalınlığı ve burun kemiğine bakılıyor. Ama detaylida tepeden tırnağa her şeyine bakılıyor, o yüzden ikisi arasında bağlantı yok. Umarım temiz ve sağlıklı çıkar.🌱
-Papatya- Bebisinizz aminnn inş cnm çok çok aminn. Sağlıklı sıhhatli huzurlu kucağımıza alırız inş 🙏💐
baby3_ -Papatya- korkcak birşey yoktur içinizi ferah tutun . Çünkü insanları ikili tarama testinde korkutuyorlar ondan çoğu kişi çekiniyo
-Papatya- Zeynepcelik45 bilmiyorum ki doktorum down sendromu için ikili test yapılacak dedi bende tamam dedim. Siz neden yaptırmak istemiyorsunuz ? Özel değilse
Zeynepcelik45 -Papatya- özel gibi bı durum yokta sadece bende öyle mesela dewn sendromu çıkar yada başka birşey söylerler diye korktuğundan dolayı yaptırmak istemiyorum yaptırsami bilmiyorum
-Papatya- baby3_ evet malesef 2’li tarama da baya korkmuştum ama çevremde ki insanlar korkuttu bebekte sorun çıkarsa kürtaj yaparlar vs diye. 🤦🏻♀️ Sonra araştırdım öyle bir şey yokmuş ondan sonra da kimseyi dinlemedim ☺️
-Papatya- Sellmaseellma hayır ense kalınlığı iyiydi öyle bir şey demedi doktor. İnş sizin de bebeğiniz de olmaz 🙏
Harika178 Sellmaseellma merhaba perinatojiye hangi hastanede gidiceksiniz acaba bende hastane arıyorum da
-Papatya- Zeynepcelik45 bence yaptırmalısın cnm. Allah korusun bir şey varsa bile ona göre kendinizi hazırlarsınız ama inş yoktur. 🙏
Sellmaseellma -Papatya- inşallah teşekkür ederim sağolun sizde hayırlısıyla sağlıcakla kucağınıza alırsınız inşallah bebeğinizi