Kirmizisarap
Merhaba, çocuk yaşta sigara içmeye başlamış, çoooook uzun yıllar içmiş, ve bunu severek yapmış biriyim. 1 sene kadar önce önümüzdeki sene çocuk sahibi olabiliriz fikri ile birlikte çıkardım hayatımdan. O gün bugün içmem. Hamileliğimin başından beri de (12+4 şu an) tahammül edemediğim tek kokudur hatta sigara, metrelerce öteden bile rahatsız ediyor. Bu sizin çocuk ve sigara arasında kurduğunuz bağ ile ilgili en başta.
- Tüm ailem sigara içiyor, bu özentilik ile başladım ben de. Bu nedenle ben içersem, çocuğum da içebilir fikri bana azap oldu.
- Klinik Psikoloğum, hem nörolojik hem ruhsal hem de bedensel olarak çocuğuma vereceği zararları o kadar net biliyorum ki, sigara içmek çocuğumu bilerek bir yerden aşağı atmak ve lütfen bir şey olmasın diye dua etmek kadar saçma geldi.
- Astım ve kronik ciğer hastasıyım. Daha uzun yaşamak istedim.
- Hiçbir konuda olumsuz rol model olmamak gibi bir çabam var, bu sigara için de geçerli.
Açık ve net bu sebeplerin ve daha da fazlasının sonunda bir sabah tüm sigaralarımı kullanan birine verdim. O gün hiç içmedim ve şahaneydim. 2.günden sonra perişan halde geçirdiğim bir 2 haftam oldu. Çevremdekiler hatta, bir sigara iç lütfen çok zorlanıyorsun vs dediler. Ama sonra azaldı ve bitti. Herkes mesleki bir teknik vs kullandım zannediyor. Sürekli soruyorlar. Önce kafamda içmedim, sonra da bir kaç şey yaptım sadece. Sigarayı en çok içtiğim alanları tespit ettim. Mesela kahve yanı, asla sigarasız olmazdı. Kahvemi yapıp, birkaç gün boyunca hep salonda içtim. Böylelikle bir zinciri kırdım. Tek tek en çok içtiğim tüm alanları sigarasız bir şekilde deneyimledim. Bölüm sonu canavarı da kız arkadaş grubumla görüşmekti. 4 kişiyiz ve bir aradayken inanılmaz sigara içerdik. En son onlarla buluştum. İçmedim. Ölmedim. Çocuğuma da temiz bir beden ve gelecek bıraktım. İlk zamanlar asla olmaz gibi gelecek biliyorum. Sürekli ama sürekli olarak canınız isteyecek. Aklınıza aşırı sık gelecek. Bununla başa çıkın. İradeniz inanın bağımlılığınızdan daha güçlü. Çok zor, biliyorum ama imkansız değil. Şu an hamile olduğunuz için daha da zorlayıcı gelebilir, ancak sadece ama sadece 2-3 hafta sürecek… Sonrası çok sihirli…
Çok uzun oldu ancak, siz de evladınız için bunu yapın istiyorum. Bu nedenle çok detaylıca yazmak istedim. Baktınız olmuyor, lütfen destek alın. Bir profesyonelin daima yardımı olur. Sağlıkla alın kucağınıza… ❤️