BUNUN ADI SOSYAL KONUT DEĞİL, RANT PROJESİ
1) Konutlar, %10 peşinat ve 240 ay vadeli satılacak. Ama halktan gizlenen detaylar var.
2) Yılda 2 kez memur maaş zamları oranında taksitlere zam yapılacak. Yani enflasyon artışı kadar. Oysaki proje, vatandaşlara sanki banka kredisi gibi sabit ödeme şeklinde anlatılıyor.
Taksitler ilk etapta 2.280 TL ile 3.187 TL arasından başlıyor.
3) Her yıl ortalama %20-25 enflasyon olsa dönem sonunda evin bedeli 5-6 milyon TL’yi aşıyor.
Devlet, projenin duyurusunda %40 indirimli fiyat duyuruyor ama 240 ay sonunda vatandaşa büyük fatura çıkartıyor.
4) Projedeki 2+1 konutların başlangıç fiyatı 608 bin TL, 3+1 konutların başlangıç fiyatı 850 binTL olacak.
Bakın, burada da yanıltmaca var. “Başlangıç” denilerek binaların en ucuz bodrum ve alt kat fiyatları veriliyor. Üst kata çıkınca fiyatlar artacak.
5) Projede temeller 2023’ün başında atılacak. İyi ihtimalle daireler 2025’te teslim edilecek deniliyor. Dar gelirli vatandaş bu dönemde hem kirasını ödeyip hem de yüksek taksit bedellerini nasıl ödeyecek?