09.09.2022 Sabah saat 08:00 da güzelce uyanıp eşim ben ve annem kahvaltımızı yapıp saat 10:00’da yola koyulduk.Tabi olacaklardan habersiz ben gene çatı muayenesi yapılıp gönderilirim sanarak tabi ama çantamız arabamızdaydı yinede 😀 Sonra hastaneye vardık.Bölge hastanesi Kadın doğum acilden giriş yapıp daha önce 9 ay boyunca kontrole gittiğim doktorun suyumun (amniyon sıvısı) azlığını söylediği için geldiğimi belirttim.Direk bi çatı muayenesi yapıldı 37.Haftamda yapılmıştı 2 cm’di o gün yapılan da aynı çıkmıştı 2 cm yani.Nst bağladılar sancılarım çok yoktu ve doğumhaneye çıkıp perinatoloji doktorunun görmesini istediler.Çıktığım da ise evet suyumun azaldığını suni sancı verilip doğurtulmam gerektiği söylendi.Hemen yatışım yapılıp doğumhaneye çıkarıldım.Önce üstümdekileri çıkarıp önlüğü giymem istendi,ardından sedyeye yatıp nst bağladılar.Evet düzenli sancılarım vardı ama şiddetli değildi.Biraz sonra ebe gelip vajina içerisine rahim ağzım yumuşaması için bi fitil yerleştirip gitti.Açılmamı sağlamak için ve o fitil ile 5 cm’e kadar açılmam oldu .Ağrı eşiğim yüksek olduğu için ağrılar bana tabi anca 5 cm de gelmeye başladı öncesinde yoktu😀 Sonra gelip bana ayağı kalkıp sancıları ayakta karşılamamı söyledi.Ayağı kalktım ama başta tabi bişiy yok zaman geçti dedim aman tanrım Didim 😀 Meğer ben odada tutunaklardan tutup squat yaparken ,2 basamaklı merdiveni inip çıkarken benim açılmam daha da ilerliyor.Ve birkaç saat böyle gitti bi nst bi yürüyüş derken artık bebeği içimde Kaya gibi hissetmeye başladım yani tüm uzuvlarını göbek deliğim ve altında hissettim.Ardından suni sancıyı serum olarak taktılar.Yani sancı sürekli değil çok kısa mesafelerde gelip gidiyor ama geldimi gerçekten adet sancısı falan bir kenara o sancıyı tarif bile edemem.Herneyse sonra artık yürümemem gerektiği söylendi ve beni tekrar nst ye bağlayıp bir süre sancımı çekmemi sağladılar suni sancıyı.Artık açılmamın 8 cm olduğunu ve suyumu patlatmaları gerektiğini söyleyip suyumu patlattılar yattığım yerde.O sudan sonra sancılar çekilmez halde oldu .Sancı gittiğinde gözlerim dalıyor uyuyorum geldiğinde gözlerim açılıyor ve bebeğim kanala daha önceden girmediği için her sancı geldiğinde ıkınıp bebeği itmem istendi ayrıca normal doğum isteyenler asla ıkınırken büyük abdestimi yaparım diye korkunuz olmasın zaten sizden büyük abdestinizi yapar gibi ıkınmanız isteniyor ve %90 az da olsa yapıyorsunuz ve ne doktor ne de ebe arkadaşlar bundan iğrenmezler bu gayet normal anatomik birşey hatta o an geldiğinde sizde umrunuz da olmuyor açıkçası o sancıyla.O an o kadar kısaydı ki evet sancının acısı dayanılmaz hiçbir acıyla eş değer tutulmaz bambaşka birşey ama hemen kafası çıktı ve çıkar çıkmaz üzerime koydular yavrumu.O an o kadar tarif edilemez duygu ki.Ben hayatım boyunca böyle heyecanı duygusallığı ve mutluluğu bir anda hissetmedim.Kalbim ağzımda atıyordu resmen.Ağlasam ağlayamadım gülsem gülemedim .Gözlerimden yaş geliyor ama gülüyorum aynı anda .İnanın ben en çok anne olmayı sevdim.Doğum sonrası dikiş esnasında içimden dikişlerim oldu 5 tane onların hepsini hissettim uyuşturamadıkları için dıştan da 5 dikişim var onları hissetmedim uyuşturdular.Bebeğim sağım da kontrolleri yapılırken bir yandan dikişim atılıyor ama onca büyük kafa çıkmış o dikiş koyar mı hiç acısı😀 Sonra birşeyler yememi istediler çünkü çok güçten düşmüştüm sabah 8 de yaptığım kahvaltı ile gitmiştik ve akşam 21:40 da bebeğim dünyaya gelmişti o ana kadar birkaç damla su içmiştim hastanede o kadar.Gelelim yazımın sonuna doğru ,doğum sonrası basur çıktı bende ki 9 ay boyunca hiç kabız olmamıştım yoktu Yani.Dikişlerin acısı benim için hiçbirşey ,doğum sancısı ve o an zaten artık beynimde bile kalmadı beyin doğum sancısını unuttuğu için hatırlamıyorum bile 😀 tek sorunum basur iken bugün anneliğimin 6.gününde oda çok şükür kaybolmaya başladı .Size önerim basurunuz olursa evde sürekli sizi ishal edecek şeyler yiyin .O ilk zamanlar o çıkan şiş parçayı kaybettiniz kaybettiniz ha kabız olup gene dikkat etmezseniz kalıyor o şekilde bilginiz olsun.Siyah erik üstüne su içtim ,sür Mısır üstüne su içtim,kuru kayısı üstüne su içtim ve bol bol su içtim arkadaşlar.Birde dikişler içinde önerim günde en az 2 sefer belden altını yıkayıp önce peçeteyle ıslaklığını alıyorum ardından eşim fön makinası ile kurutup baticon sürüyor dikişlerime ve depent tabikide canım kurtarıcım giyip geziyorum evde.Bu şekilde arkadaşlar .Eksik yazdığım birşey varsa ya da merak ettiğiniz yazarım cevaplarım yine.Şuan bu ayaklarla beraber olmak onları artık karnımda değilde yanımda hissetmek mucizevi birşey 🤲🏻Rabbim hepinize hayırlı doğumlar nasip etsin isteyen herkese versin Rabbim 🤲🏻
