Mervus Canım çalışıyorsan kesinlikle gerekli. Çalışmıyorsan da bebek ilk zaman göğsü tam boşaltamadığı için mastit olma ihtimalin yükseliyor. Ayrıca bebeğin ememediği zamanlarda sütün kesilmesin diye sağman gerekiyor çünkü emme refleksini uyardığın müddetçe göğüsler süt üretmeye devam eder. Sütün ilk etapta gelmezse yine sağarsın sütün gelsin meme uyarılsın diye... yani bir çok kullanım alanı var. Ben tavsiyeler üzerine aldım elle de sağmak mümkün ama uğraştırıcı ayrıca çalıştığım içinde alacaktım zaten. Lansinoh aldım ben elektrikli olandan genel olarak avent ve bunu öneriyorlar mamajo da var ama bana pahalı geldi karar sizin