Sizlere doğum deneyimimi anlatmak isterim. Hamileyken ben cok aramıştım bu tarz yorumları.
Şehir hastanesinde normal doğum gerçekleştirdim. Onun öncesinde en başından beri kontrollerim için hep aynı doktora gittim ve bu süreçte memnundum. Muayenelerim gayet güzel geçti. Ebe okuluna da katıldım. Fakat ebe okulunda anlatılan hiç birşey yoktu doğumum sırasında. Anlatılan yok plates toplarıyla ebe desteği yok müzik açmaları felan filan bunların hiçbiri yoktu.
Gelelim doğumuma.. İlk hersey güzel başlıyor gibiydi acilden girişimi yaptılar. Suyum gelmemişti ve sancımda yoktu. Sancı odalarına ilk kendiniz cıkıyorsunuz orda sizinşe ilgili tüm bilgiler alınıyor kıyafet veriliyor. Sonra refalatçiniz kimse o geliyor. Benim eşimdi ama cok az kaldı. Doğumumun başladıgını söyleyip cıkardılar. 10 cm acılmam vardı. Doktorlar geldi fakat benim ıkınamadıgımı söyleyip bırakıp gittiler tek başıma 3 saat suni sancı çektim. Yarım saatte bir biri gelip bakıp öylece sus bagırma diyip gidiyordu. Sunu sancı sırasında bacaklarım baglı degildi ve bacaklarımı mı acayım sancı geldikçe yatağı tutup ıkınayım mı bilemedim. 3 saat boyunca yalvardım biri yanımda dursun diye. Sagolsun kibar bir ebe vardı o bir süre durdu yanımda sonra o da gitti.
Şükürler olsun ki bebgim ve bende saglıklıyız.
Şöyleki raporumda yazan doktor yoktu doğumumda tamamen stajer doktorlar felandı galiba. Doktor bir kere baktı gitti. Stajer olan doğumumu yaptıranda suratsız biriydi zaten doğurtup bebeğimi bırakıp gitti yüzüme bile bakmadı ne öncesi ne sonrası.
Özetle normal doğum düşünüyorsanız devlet hayır sezeryan için devlet olabilir. Tabi şansınıza iyi insanlarada denk gelebilirsiniz.
Kimseyi korkutmak için yazmadım tamamen bilgilendirmek ve süreci anlatmak adına yazdım.
Herkese hayırlı doğumlar sağlıkla evladınızı kucagınıza alırsınız💜