ipek_dfn22 evet çatalda yapılıyor devlet hastanelerinde. Ama 8-9 cm açılana kadar yatakta sancı çekiyorsunuz sonra çatala alıyorlar. Açılma olana kadar gelip gidip kontrol ediyorlar ne kadar açılmış diye. Oraya çıkınca yandaki demirleri tutturup kuvvetinizi aşağıya vermenizi istiyorlar yani ıkınma. Doğru ıkınırsaniz, yani sancıyla birlikte nefesi aşağıya kuvvetle verirseniz 4-5 ikinmada çıkıyor bebek 😊