Sewgiakup_2104 eksikliği zararlı. Ne için gerekli olduğunu anlatırsam kullanan/kullanmayan arasındaki riski ve farkı daha iyi açıklamış olurum🌸 öncelikle kan hücrelerinin yapımı ve hücre çoğalması için gerekli. Ayrıca bağışıklık sisteminde, lenfositlerin işlevleri ve antikor oluşumu için de gerekli. Yetersizliğinde ise megaloblastik anemi, ishal, deride yara, sindirim kanalı epitel hücrelerinde bozukluk, kırmızılı ağrılı hassas dil, kalp rahatsızlığı ve şu anda gebeyseniz en önemlisi bebekte nöral tüp defekti ve düşük doğum ağırlığı görülebilir. Embriyonik dönemde folik asit ihtiyacı giderilmezse nöral tüp defektinin en önemli oluşum sebebine davetiye çıkarmış oluruz. Bebeğin sinir hücrelerinin düzenlenmesine yardımcı olmamız gerekli☺️ Gebelikte ihtiyaç arttığı için takviye kullandırmak zorunda kalıyoruz fakat takviyenin haricinde sebzelerin pişme suyunu dökmeyerek, brüksel lahanası ıspanak brokoli yeşil fasülye ceviz kepekli ekmek baklagil gibi kaynakları tüketmeye dikkat ederek hem pişirme sırasındaki kaybı hem de bu kıymetli vitamine ulaşımımızı arttırabiliriz☺️🫶🏼 Sağlıklı günler🌸