arkadaşlar ben ikinci doğumunu yaptım ilk doğumda 300 TL doğum parası yattı ptt den aldım e devletten başvuruyu ben degil doğum yaptıgım hastane başvuru yapmış direk çektik ama ikinci doğumda bana e devletten başvuruyu siz yapın dedi farklı hastanelerde yaptım doğumumu bu arada ama ben 15 gündür başvuru yapamıyorum sandık üyeliğiniz bulunmamaktadır diyor sürekli yardımcı olurmusunuz nasıl yapıcam e devletten başvuruyu