Ilk dogumlarda zor diye biliyorum cunku bebek en kucuk kafa capiyla cikiyor olmasina ragmen anuse kadar yirtilma olmamasi icin epizyotomi yapiliyor yani kesi, kesi olmazsa ciddi ön ve arka yirtiklari yararabilir tabi bu sizin yapiniz, bebegin gelisi her seyiyle herkesten apayri, her dogum kendine özel. Ama 2. hatta 3. bebeklerde kesiye hic gerek olmadigini duymustum. Dikis dediginiz alinan bir sey degil zaten devlet hastanelerinde nasil yapiliyor hangi doktorun calisma sekli nasil bilmiyorum ama benim doktorum yok gibi bir dikis atiyormus, sonrasinda kendiliginden kayboldugunu söyledi. Perine masaji acikcasi hic bana gore bisey degil ne yaparim ne yaptiririm 😮💨🙏🏼