Herkese merhaba. 40+0 Spinal sezaryen doğum hikayem ile karşınızdayım. Öncelikle hamileliğim çok şükür çok güzel ve sorunsuz geçti. (Günde 1 -yazıyla bir- şişe gaviscon bitirmeme sebep olan mide yanmalarım hariç🥲).
Doğal ya da sezaryen benim için farketmezdi, hep kızıkam nasıl istiyorsa öyle gelsin dedim. En başından beri doğum pozisyonunda olan kızım bir türlü kanala inmek istemedi. Hamileliğim boyunca aman aman yürüyüş ve squat yapmadım. Son haftalar çok sık yaptım sadece. Özellikle 37 den sonra her gün squat, pilates, hurma kaynatıp yiyip içme, ananas, merdivenleri ikişer çıkma, yürüyüş, activating labor ve ıkınma egzersizleri yaptım. Ama bana mısın demedi. Nst de sancılarım çıkmasına rağmen kızım baş rotasyonunu yapamadı.
39+6 da kontrole giderken doğuma gider gibi gittim. Çünkü artık çok bunalmıştım ve doktorumdan ya suni sancı vermesini ya da sezaryene almasını isteyecektim. Önce nst ye girdim. Kızıkamın kalp atışları bazen taşikardik bazen bradikardik oluyordu. Eşime dedim hazır ol geliyor mecburi sezaryen. Muayeneye geçtik, doktorum da hiç beğenmedi kalp ritmini. Usg’de de plasentamın kireçlenmeye başladığını görünce Elifcim dedi mecburi sezaryenin h.o yarın gel alalım senin kızçeyi. O kadar mutlu oldum ki anlatamam. Klasik doğum sürecini anlatmıycam burda yüzlerce örneği var zaten. Sadece çok fazla ameliyata şahit olmuş biri olarak o sedyede yatan siz olunca bi ürpermiyorsunuz değil. Ben çok üşüdüm çok titredim bu yüzden anestezi doktoru spinal iğneyi üç kere yapmak zorunda kaldı 🥲 Ama hangisini hissettiniz deseniz hiçbiri, rahat olun o yüzden.
Bize usg de asla yüzünü göstermeyen güzel kızım Rana Eva’m 9 ağustos sabahı bütün hastaneyi inletti, şimdi de bütün siteyi inletmeye devam ediyor 🤭
Doktorum doğar doğmaz Elif korktuğun gibi eşine benzememiş esmer değil senin gibi açık tenli dedi, bi rahatlamadım değil 😅
Gelmek istemeyen kızıkamı ‘zorla çıkartma’ sürecimiz bu şekildeydi. Rabbim herkese hayırlı güzel doğumlar nasip etsin 🌾
Birkaç önerim olacak süreçle alakalı.
-3. Ayımdan beri lierac kullandım sıfır çatlakla süreci bitirdim çok şükür.
-İlk aylar akıl sağlığımı fetal dopplerle korudum şiddetle tavsiye ederim 😊
-İki paket depend bitirdim. Depend candır gerisi heyecandır.
-7. Ayımdan beri lansinoh lanolin krem kullandım. İlk emzirmeden itibaren de avent göğüs kalkanı (♥️) kullandım. Hiç çıkarmadım, emzirme ebeleri bir saat tak bir saat takma demelerine rağmen. Çok şükür bugün 19 gün oldu meme ucunda sıfır yara sıfır acı. İlk gün hassasiyet oluştu sadece o da bi zahmet normal yani. Lanoline erken başlayın. 👌🏼
-Bolca ağız mendili alın. İsveç bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre tel tokanın doğada kaybolma hızıyla ağız mendilinin kaybolma hızı aynıymış.
-Müslin candır, alın aldırın.
-Dagi emzirme sütyeni ve özkan underwear hamile külodu. Yemin ediyorum efsaneler. Sütyen aşırı rahat. Benim gibi evde çok rahat giyinenler beni anlayacaktır. Külot hamilelik sürecinde de çok rahattı, sezaryen sonrası süreç için de mükemmel 👌🏼
-Sling ya da kanguru mutlaka alın. Ev içinde büyük rahatlır. Çocuğu güzel sakinleştiriyor. Ayrıca korse almadım. Korse yerine slingi sıkıca doladım karnıma çok da güzel oldu çok da iyi oldu.
-Doğum sonrası yanınızda kalacaklara baştan bir uyarı yapın. Lohusa psikolojisiyle sizi evden kovabilirim hazırlıklı olun diyin. Alınmaca gücenmece olmasın.
-Acun abi bir de selam göndermek istiyorum. Burdan benden desteğini asla esirgemeyen eşim anam ve görümceme kucak dolusu sevgiler selamlar 🌸