Kendimden örnek vereyim bende az bir şekilde hemoroid vardı. Normal doğum yaptım. Makat kesildi darlıktan dolayı. Ama aman aman diyecek kadar ekstra bir yan etki olmadı. Hemoroid aynı. Sadece basur memeleri dışarıda kaldı. O da 1 aydır falan. 29 haftalık hamileyim. Kabızlık çok yaşadım. İlk oğlumu 8 sene önce doğurdum. Bana çok bir zarar vermedi. Hala kabız olduğumda ağrı olur. Bazen kanama yapar. Anneme doktor sıcak suya otur buharı yumuşatır memeler içeri girer dedi. Ama gebelerde sıcak su doğumu tetiklediği için biz yapamıyoruz. Bende yapamıyorum. Doğum zamanı geldiğinde doktorunuza sorun o zaman kabul eder sıcak suyu. Gebe eğitiminde ebe öyle demişti. 38. Haftadan sonra sıcak suya oturma ve sık duş alma açılmayı kolaylaştırır demişti