Sezeryan düşünenler veya olacaklar… merak ettiğiniz varsa sezeryanla ilgili sorabilirsiniz. Benim için çok önemli bir konu olduğu için hep araştırırdım , sorardım vs. Belki benim gibi meraklı olanlar vardır😂 Ben 39+0 da doğum yaptım. Hep normal planladım ama planladığım gibi gitmedi. Yine doktor kontrolü olan bir günde doktorun açıklığım var mı diye elle kontrol etti. Birkaç gün öncesinde aşağıya sancı giriyordu aha geliyor dedim yok, kaç kere ara sıra sancı vurdu ama yok gelmedi. Bende doktora hep Normal doğum istediğimi söylemiştim, ama duruma göre sezeryanda olabilir diyordum. Her neyse ben bu kontrolden 1 gün önce 24 saatlik idrar tahlili verdim. İdrar tahlili sonucunda protein attığımı fark ettim ve doktora gitmeden kafamda sezeryan olabileceğimi planlamıştım. Her neyse ben açıklık için masaya yattım 🤣 açtım bacakları , doktor el ile kontrol etti. Bu ikinciye el ile kontrol edişiydi. Ona rağmen açılma olmadı. Doktor o kontrolü yaparken bir yandan da düşünüyorum bu bana acı veriyor acaba normal doğum yapabilir miyim filan diye. Bir de kim bilir kaç katı acı var Allah bilir. Sonra kalktım masadan doktor açıklık yok dedi. Bende doktora tahlilde protein atıyorum , bu sekilde gebeliğin devam etmesi ne kadar doğru olur gibisinden konustum. Doktor sonra hemen, gel seni sezeryana alalım bu aksam dedi. Dedim nasıl yani 🤣 bu kadar cabuk olacağını hic düşünmemiştim. Yarın olsun bari dedim bir de eşimle konusayım dedim. Sonra ben eşim ve ailemle konustum. Dedim ,böyle🤣 durum bu. Karar verdik ve bir gün sonra sezeryana alındım. Öğlen yatışım yapıldı. Üstümü giydim hemşireleri bekledim. Fotoğraf filan cekiliyoruz bir yandan. Corap filan giydirdiler ayağıma. Sonra hemsireler Aniden girdiler odaya. Noluyo filan dememe kalmadan bunlar aldı beni cıkartıyorlar. Ay bi garip hissettim. Odada akrabalar ailem , koridor filan dolu bi tuhaf oldum. Gidiyor muyuz , nasıl ya hemen mi filan diyorum bi yandan. Bunlar cıkarttı beni götürüyor, kalbim nasıl atıyor ama anlatamam. Heyecandan hemen tansiyonu cıkan biriyim (ama ciddi bir tansiyon değil) sonra bindik asansöre, ben sadece izliyorum şoktayım hala. Kalbim cıkacak gibi atıyor. Hayatımda ilk defa ameliyathaneye gireceğim ve ameliyat olacağım. Oraya bi girdim o kadar tuhaf geldi ki. Ortam soğuk bi kere. Her iki anlamda soğuk🤣 sırayla odalar var doğum masaları bi tuhaf, ben patlak gözlerle bakıyorum hepsine. Girdim odaya, diğer yatağa geçtim. Bekledim doktorumu 😄 (doktoruma cok güveniyordum) bekledim işlem yapılmasını, sırayla geldi bunlar :D belimden iğne yapıldı önce, acısını hatırlamıyorum bile. Bacağımdan asağı sıcaklık döküldü. Belimden asağısı uyustu tamamen. Sonra yattım ben, basımda anestezi doktoru bir yandan elimi tutuyor , (Allahı var iyi moral verdi her yapılanı anlattı her soruma cevap verdi) sonra neyse baslamıs bunlar, ben masada bi yandan sallanmaya basladım. Bi sağa bi sola. Birşey hissetmiyorum ama. Sadece sallanıyorum. Anladım karnımı açtıklarını cünkü doğum videosu cok izlemiştim. Neyse bebek cıkmıs haberim yok dikiyolarmış. (Sanırım o sıralar , cok hatırlamıyorum) fenalaştım böyle tansiyonum düştü gibi oldu baya. Sonra ise hayatımın en güzel anını yasadım. Bebeğimin sesini duydum önce. Yarı baygın gibiydim öyle hissettiğimi hatırlıyorum. Sonra bebeğim geldi yanıma. Foto filan cekildik. Sonra aldılar onu beni yukarı cıkardılar. Ama cıkarken cok titredim. Üşüme yok sadece titriyorum ama öyle böyle değil zangır zangır. Sonra odaya cıktım. İlk yürüyüşüm çok zordu çok acı cektim ama hemsire sürekli yürümemi söyledi. Yoksa kalkman zor olur dedi. Bende acısına rağmen kalkıp yürüdüm 2 gün sonra çıkış yaptık. Çok şükür şimdi hersey yolunda, normal hayatıma döndüm. Alttan dikişim olsaydı kesin bana daha zor olurdu. Hatta napardım hic bilmiyorum. Sezeryan olduğum için pişman değilim. İlk yürüme zor oldu, bir de hapşırmak. Bir de yataktan kalkmak. Ama ikinci günü alıştım zamanla kolaylaştı. Kısacası suni sancı almadığım için pişman değilim. Sizler için de hayırlısı neyse o olsun. Sezeryan olacaklara da moral olsun. Burda önemli olan ilk önce doktorunuzu iyi seçmeniz, kendiniz için mantıklı karar vermeniz, ve olacakları bilmeniz önemli. Sezeryan doğum yapmak , anne olamamak değildir. Böyle saçmalıklara inanmayın. Kendiniz ve bebeğinizin sağlığı herseyden daha önemli. Herkesin hakkında hayırlısı olsun sağlıkla kalın 🌸