helinnyf Öncelikle doktor hemşire yada sağlık çalışanı falan değilim. Ben 4.5 sene içinde çok defa doktoru ve çok farklı doktora gittim kendim araştırdığım sebepleri sıralayacağım. Bu saydıklarımı asla üstünüze alınmayın hepsi varsayım. bunun bir sürü sebebi olabilir. Ben kafana takma diyenlerle aynı gruptayım ama insan düşünmeden de edemiyor hak veriyorum. 4.5 sene sonunda tüp bebekle gene kalmış biriyim. Neyse sorunuza gelince ben bir kaç sebep söyleyebilirim neden gebe kalınamadığına dair.
1- yumurtalar istenilen boyuta ulaşamadan çatlamadan kendini imha ediyor olabilir
2- yumurta istenilen boyuta ulaşıp sperm ile birleşemiyor olabilir
3- yumurtalama günününüz tam regli döneminin tam ortasına denk gelmeyebilir ve çoğu kişi yumurtlama gününü kaçırıyor olabilir.
4- tüplerinizde tıkanıklık , yapışkanlık, yada sıvı toplanması gibi normal olmayan bi durum olabilir
5- rahim içi anormal durum olabilir miyom polip gidi. Yada rahim şekli bozukluğu olabilir (ama şehre şekil bozukluğu gebeliğe engel değil )
6- kan değerlerinizde anormal durum olabilir. Tsh yüksekliği prolaktin yüksekliği gibi
7- gebe kalmak istediğinde beyne yolladığımız sinyaller beyinde bi hormonu yükseltiyormuş ve gebe kalmaya engel durum oluşturuyormuş ( kulaktan dolma Bilgi) ama olabilir bilemeyiz.
8- ve son olarak hiç bir sorun olmadığı halde vakti zamanı değildir 🤷♀️ Rabbim nasip edeceği zaman yulardaki saydığım tüm sorunlar bile olsa nasip ediyor. Dualarımızı hiç eksik etmemek lazım