Dylan Herkese iyi akşamlar 🙏 Yaklaşık 36 hafta boyunca hergün bu uygulamayı kullandım ve hergün forumda dolanıp doğum hikayelerini okudum. Hep korktum ben nasıl doğuracağım diye. Canım çok acır mı diye. Ne ise çok uzatmadan başlayayım hikayeme. 36+4 hafta/gün ün sabahına grip olarak uyandım. Lakin epey şiddetli bir grip idi. Son iki haftadır da yüksek tansiyon şikayetim vardı. Gebelik boyunca 11/7 olan tansiyonum 14/10 lara kadar çıkıyordu ve acayip sarsıyordu beni. O sabah tansiyonum gene 14/10 du. Hemen doktorumu aradı eşim ve durumu izah etti. Öğleden sonra saat 2 de müsait olduğunu söyledi gelebilirseniz buraya gelin dedi. Tansiyon 16 olmadan paniklemeyin dedi. Eşimle düşündük saat henüz erken olduğu için evimize yakın bir hastanenin aciline gittik. Hatta isim belirtmekte çekinmeyeceğim ( Ankara Gülhane askeri tıp akademisi GATA) Acile vardık önce tansiyonum ve ateşim ölçüldü ateş 37.8 tansiyon 16/10 tabii biz panikledik napıcaz diye. Dediler ki 2. Muayene kapısında sırada bekleyin. E tansiyon nolucak dedim. Çünkü yüksek tansiyon gebelik zehirlenmesine (preeklampsi) sebep oluyor. İçerde çok hasta var sıranızı bekleyin dediler. Sağolsun bekleyen hastalar sıralarını verdiler. Doktorun yanına girdim benden kan ve idrar vermemi istedi enfeksiyon var mı diye. Dedim yok çünkü kendim de sağlık personeliyim ve 2 gün önce tüm tetkiklerimi yaptırmıştım çalıştığım yerde. Dedim nst ye bağlamanız lazım. Bağlamadılar ve beni yolladılar. Ordan çıkınca hemen kendi doktorumuza gittik. Nstye bağladı kalp atışları iyi giderken biranda teklemeye başladı. Doktorum hemen sezaryene alacağını söyledi. Tabii o sırada panik içindeyiz. Herşey evde,birçok hazırlık yarım kaldı. Yatış işlemlerimi yaptırdık. Anestezi uzmanı ile görüştük. Kombine spinal+epidural e karar verildi. Hemen ameliyathaneye alındım. Anestezi uygulandı.(bu konu hakkında merak ettikleriniz olursa sorabilirsiniz) 10 15 dakika içersinde tüm hazırlıklar tamamdı. Yaklaşık 6 7 dakika sonra oğlumu aldılar. O anı kelimelerle tarif etmek imkansız gerçekten. Çok ödem topladığım için dikiş atmak biraz zorladı. Yaklaşık 20 dakika sonra da ben çıktım ameliyathaneden. Ağrım sızım hiçbirşeyim yoktu. Oğlumu ne yazıkki küveze aldılar. 2300 gram doğdu 2 gün önce. Bugün ben taburcu edildim ama oğlum halen küvezde. Yenidoğan apnesi mevcut. Nefesini tutuyor. Uzun lafın kısası Hamileliğiniz boyunca doğumdan asla korkmayın. Heleki çok kötü yansıtılan sezaryenden korkmayın. Birtek kendinizi ve bebeğinizi düşünün. En önemlisi bebeğinizin sağlıkla gelmesi ve bebeğinizle birlikte hastaneden ayrılmak 😢 Merak ettikleriniz varsa cevaplayabilirim
Habis07 Dylan can. Gecmis olsun cok bebegin cıkar insallah sag salim 💕 ankarada ben de sahlıkcıyım sen nerde calısıyorsun ? Nerde dgum yapdın erken dgum olma sebebine ne dediler ?
HalisEbruoban Dylan cok gecmis olsun insallah bebeginde bi an once saglikla evine gelir allah anali babali buyutsun😘
Yabrukus Dylan hayırlı olsun canım benim rabbim kavuşturacaktır inşallah tez zamanda içini ferah tut sen ♥️♥️ kombine epidural spinal anestezi nedir niçin yalnızca birini değil de ikisini birden uyguladılar bilgin var mı acaba bunu merak ettim ben.
Dylan Habis07 çok teşekkür ederim 🙏🙏 inşallah 🙏 Ankara üni. İbnisina hastanesinde çalışıyorum. Hrs de yaptım doğumu. Plasenta da kalsifikasyonlar oluştu. Deforme oldu lakin idare edebilir durumda idi. Tansiyondan dolayı erken alındı.
Dylan Çok teşekkür ederim 🙏 İnşallah tez vakitte kavuşuruz. Kombine epidural sezaryen aslında tamamen annenin konforu için olan bir yöntem.Epidural de lokal anestezi uygulanarak ağrının beyne iletilmesi engelleniyor. Spinal de epidural yapılan bölgenin hemen altında beyin omurilik sıvısına lokal anestezi uygulanıyor. Epidural de doğum esansında bütün dokunmaları hissediyorsunuz lakin asla ağrı acı olmuyor. Spinal ise belden aşağısının uyuşmasına sebep oluyor. İkisini kombine edip yaptıklarında daha rahat bir doğum oluyor. Ayrıca epidural anestezide belinize minik bir kateter takıyorlar asla hissetmiyorsunuz. Doğum sonrasında da sizinle kalıyor 24 saat. Bu sayede asla ağrınız acınız olmuyor eve çıkana kadar. Ben çok korkuyordum ama hiçbirşey hissetmedim. Halende öyle hiç ağrım yok