Eda_elvan94 benim de ilk gebelik , tecrübem yok ancak online gebe okulunda anlatılanlardan bahsedeyim☺️
Herkeste farklı olabilir doğum belirtisi. Pembemsi-kahverengi sümüksü bir akıntı ile nişanınız gelirse yakın zamanda doğuracaksınız demek. Az miktarda su gelirse doğum başladı demek, suyunuz çok gelirse hemen hastaneye gitmelisiniz. Kasılma ile başlarsa kaç dk da bir kasılma oluyor bunu not etmelisiniz. Her durumda doktorunuza bilgi vermelisiniz o sizi hastaneye gel bakalım yada evde bekle kasılma arası kısalınca hastaneye geç diyecektir. Kan gelmesi tehlike belirtisidir direkt hastaneye gidersiniz. Bazı gebeler ishal oluyor buda belki belirti sayılabilir.
Bakımlı kısmı planlı doğumsa olabilir. Sezaryen günü aldıysanız yani.. Normal doğumda kasılmalar başlayınca da saç makyaj yapılabilir şiddetli değilse dayanabiliyorsanız yani 🙂acı eşiğiyle alakalı. Ama ilk doğumlar hemen 3-4 saatte olmuyor. Duşunuzu alırsınız , nefes egzersizleriyle kasılmalarınızı karşılarsınız. Zaten başlarda dinlenme süresi oluyor, atıyorum 20 dk da 1 kasılma gelip 1 dk sürer gibi..