Ysm0307 doktorum en doğru sonuca yakın nipty testini önerdi. Amerikaya giden.. fakat çok tuzlu gelince vazgeçtim. Özel takipliyim ikili taramayı sordum benim gittiğim hastanede artık bu testi kadın doğum değil perinoloji yapıyormuş. 850 test ,500 muayene isteyince devlete gittim. Test üç aşamalı : ultorsandon burun kemiğine, ense kalınlığına baktırıyorlar. Kan alıyorlar hormonlarına bakıyorlar. Geçmişine bakıyorlar sigara kullandın mı kürtaj tüp bebek var mı ilk gebelik mi doğum esnasında kaç yaşında olacaksın alkol var mı vs. Tüm bu bilgilerle grafik çıkarıp düşük mü yüksek riskli misin engel için onu söylüyorlar. Çok şükür düşük riskli çıktım. Eğer bir şeyler çıksaydı büyük ihtimal amerikaya gönderilen testten yapar kesinleştirirdim. Bir daha test yaptırmama gerek yok sadece detaylıya gireceğim zamsnı geldiğinde. O da 20-22. haftalarmış. Şuan 15 hafta olmamıza 2 gün kaldı :)