Planlı sezaryen iyileşme sürecinde daha iyi rahim kasilmasi yaşamadan bebeğin alınması daha kolay ama sancı çekmenin de olumlu etkisi var bebeğin doğacağını bilmesi, vaktini kendisi belirlemesi, süt üretimi annenin lohusa sıkıntısını minimuma indirmesi, doğum sonra rahmin kendini daha çabuk toparlaması ve rahmin toparlanma sürecindeki kasılmaların daha hafif olması vs gibi. Sancı yani rahim kasılmaları pek çok hormonun bir anda salgılanması ile kişiyi anneliğe hazırlıyor. Burada tercih yapmak lazım işte. Hangisini istiyorum hangisini kaldırabilirim vs insan bünyesini en iyi kendisi tanır. Benim doktorum elektif sezaryenin pek çok olumsuz etkisi olduğundan bahsetmisti hatta makat geliş bebeklerde dahi sancıyı beklemeden sezaryene almayı önermiyordu, kolik bebek de elektif sezaryen sonrası daha çok görülüyormuş mesela. Doğum yapmak sancı vs geçiyor ama bebeği büyütme kısmı çok daha zor bebeğin kolik olması gerçekten en büyük zorluk 10 kere doğum yapardım diyor insan. Her boyutu ile düşünüp karar verilmeli