Selamlar güzel anneler ve anne adayları,
30 yaşındayım ve iki senedir Almanya’da yaşıyorum. Hikayede söz konusu bebeğim şu anda 2 ay 6 günlük. 😇
Önce kontrollerden bahsedeyim. Burada hastanede değil sadece kadın doğum kliniklerinde yapılıyor kontroller ve 3 adet ultrason devlet tarafından ödeniyor. Fazlası önerilmediği için siz isterseniz diğer aylar cebinizden ödüyorsunuz. Doğumdan önce bir sefer hastaneye gidiyorsunuz. Doğal olarak da hamilelik sürecini kontrol eden doktorunuz doğum doktorunuzdan farklı oluyor.
30 Mayıs tahmini doğum tarihimizdi maalesef oğlum gelmek istemedi bir kaç gün daha bekledik keyfini. :) 3 Haziran günü sancılarım ufak ufak başlamıştı. Hastaneye gittiğimde yeterli sancı ve açıklık olmadığı için eve gitmemi söylediler. O gece sancılarım iyice arttı be sancı aralıkları 10 dakikaydı. Aynı şekilde açıklık olmadığı için tekrar eve gönderildim. toplamda üç gün çoğu şiddetli olmak üzere çok ağır sancılar çektim. 🙈 7 Haziran’da hamilelik takibimi yapan doktorumla randevum vardı ve durumu ağlayarak kendisine anlattım. :) 2 cm olduğunu söyledi ve hastaneye artık dayanamayacağımı iletti. Hastane bu durumda beni kabul etmek zorunda kaldı. :) o kadar yorgundum ki gider gitmez epidural istedim. Günler sonra ilk kez bir kaç saat uyumuştum. 😀 Öğlen saatlerinde hem suni sancı hem epidurali aralıklarla vermeye başladılar. Akşama doğru epidurali kestiler ve ben artık sancıları tekrar hissetmeye başlamıştım. Doğumhane yok diyebiliriz. Sıradan bir oda gibi görünen bir yerde gerçekleşiyor doğum. Odada sadece genç bir ebe vardı. 10 cm’e ulaştığımı söyledi ve ben farketmeden doğum başlamıştı bile. Yaklaşık üç farklı pozisyonda ıkınma denemeleri sonucunda başaramayacağım kanısına vardılar sanırım. :) doğuma bir ebe daha dahil oldu. Oğlum artık çok uzun süre kanalda kalmıştı ve sonrası tehlikeli olacak gibiydi. Bütün bu süreçte eşim de odadaydı ve çoğu zaman ondan yardım istediler hatta birçok şeyi ona yaptırdılar diyebilirim. :)
⚠️ Son olarak eşimi arkasında ip asılı bir sandalyeye oturttular ve beni de önüne aldılar. İki elimle ipten destek aldım ve hafif çömelir pozisyonda ıkınmaya başladım. Eşim arkadan beni tutuyor ben ipi tutuyorum. 🤦🏼♀️ İki ebe ben ve eşim olmak üzere dört kişi aynı anda nefes alıp aynı anda ıkınıyorduk.🙈 sancıları tamamen hissettim bu aşamada. Epidural ise doğum anında tamamen etkisizdi. Sanırım 6. ya da 7. Ikınmada şükürler olsun bebeğimi kucağıma aldım. Eşim de benimle doğurmuş oldu bu durumda. 😂 birkaç tane dikişim oldu ama ben kesi attıklarını hiç hissetmedim tabii ki. tahmin ettiğimden az yırtıkla gerçekleşti doğum.
☀️ doğum anında bebeğimi göğsüme verdiler bir süre almadılar ve odadan kesinlikle çıkarmadılar. Kontrolleri temizliği her şeyi yanımda yapıldı. Bana dikiş atılırken de bebeğim ve eşim hep yanımdaydı. Hastanede üç gün kaldım. Sadece bir kere odadan çıktı duyma testi için o kadar. Ben de yanındaydım. Bu benim çok hoşuma gitti. Topuk kanını bile yanımda odada aldılar. Aklınız asla bebeğinizde kalmıyor. 😊doğduğu andan itibaren çıplak olarak göğsünüzde bebek ☺️ o gece ikimize de bir şey giydirmediler baddaniyenin altında uzuuunca ten teması yaptık ve bebeğim kolostruma doydu sanırım, inşallah. 😊 şimdilik aklıma gelen hatırladığım detaylar bunlar.
Uzun oldu sıkılmadan okuyanlara şimdiden teşekkür ederim. :)
Size doğumla ilgili fotoğraflar yükledim. Umarım başarmışımdır. :) özellikle garip sandalyeyi de ekledm. :)
https://imgyukle.com/i/nEMmFN
https://imgyukle.com/i/nEMGse
https://imgyukle.com/i/nEMznP
https://imgyukle.com/i/nEM1jq
https://imgyukle.com/i/nEMKWY