Herkese merhaba,
Suyumun azlığı ve plesanta kireçlenmem nedeniyle son on gündür kalbi ağzında olan biri olarak sakin kaldığım bir doğum gerçekleştirdim. Darısı tüm anne adaylarının başına diyorum ve Allah tüm isteyenlere sağlıklı bir bebek versin duamı da buraya iliştireyim 🤗
Sıklaşan kontrollerimde bebeğim kanala girmediği için ve suyumun azlığı sebebiyle normal doğum isteğim, doktorumuzun önerisi ile sezaryene dönmüştü. 8 Ağustos Pazartesi günü doğum yapacağımı sanarak eşimle olan son günümüzü keyif yaparak geçirecektik. Fakaaat tabii ki öyle olmadı 🤣 pazar sabah kalktığımda çamaşırıma biraz su geldi. Forumda sürekli araştırdığım ancak kişinin başına geldiğinde anlayacağı şeyi bile anlayamadım. Akıntım geldi herhalde dedim eşime söyledim acaba su mu diye tereddüt ettim. Sonra bir saat kadar süre geçti bu esnada manikür, pedikür randevuma gittim, markete uğrayıp eve gelecektim ki doktoruma bunu bir söyleyeyim dedim. Boşuna doktoru rahatsız ediyorum diye saçma bir düşünce içinde olmayın, ben öyle biriyim çünkü ☺️ O da zaten suyun aşırı az o dediğin su, hemen hastaneye geçin dedi. Eve geçtim, duşumu aldım hastaneye geçtim. Bir gün öncesinden tahlillerim yapılmıştı ve anestezi doktoru ile görüşmüştüm. Epidural spinal kombine sezaryen için hazırlık yapıldı. Stres yapmadım, iğneyi çok az hissediyorsunuz ve sinire geldiğinde ufacık bir elektrik çarpması yaşıyorsunuz o kadar (bu kısma dikkat kesildiniz biliyorum ama gerçekten acımadı, kendimi de kasmamamın bence büyük etkisi var) sonrasında göbekten aşağısı uyuştu. Bir süre sonra zaten ne olduğunu anlayamadan kesiler yapıldığını hissettim. Herhangi bir acı da hissetmedim. Sonra eşimi içeri aldılar. Suyumun azlığı sebebiyle birazcık doktorları uğraştırdıktan sonra bebeğim dünyaya geldi.
Hemen mememe verdiler, hemşire bir damla sütümü bebeğimin ağzına verip bebek odasına geçtiler. Sonra yaklaşık yirmi dakika ben kat kat dikildim. Odaya geçtikten sonra bebeğim yanıma geldi.
Anestezi etkisi geçtiğinde yürüyüş yaptım. Bulantım, baş ağrım da olmadı. Genel olarak kabızlık çektiğim için gazımı çıkarmam biraz uzun sürdü. Şu an biraz karın bölgem hassas, eğilip doğrulmada zorlanmalarım oluyor.
Bunun dışında sizin de bilmeniz gereken şey; bu anlar ve sonrası artık çok özel ve güzel. O nedenle moraliniz yüksek olsun, kadın olarak hepimiz güçlüyüz. Tüm hamilelik süreci boyunca vücudumuz doğuma hazırlık yapıyor, biz de mental olarak hazır olursak insallah her şey çok iyi gider. Olumsuz durumlar elbet yaşanıyor her doğum kendine özel.
Herkese şifa diliyorum..