Aydemir Şuan 34 haftalığım.
Ben 22+5 iken 20mm kısalık ve 1cm açılma ile genel anestezi ile serklaj oldum.
21+5 de rahim ağzında 20mm kısalık, 7 mm açılma ve hunileşme tespit edildi.Kanama yoktu.Ama açılmayı ben bile ultrasonda çok net görmüştüm.1 hafta ilaç vs düzelmeyince serklaj yapıldı.
Serklaj olacağım günün 2 gün öncesinde bütün tahliller yapıldı,anestezi doktorundan onay aldık.Sonra 2. Gün akşamı yatışım yapıldı.Gece 12 den sonra yemek ve su yok.Sabah 8 de ameliyathaneye alındım önlüğümü giydim filan.Anesteziyi son dakika verdiler, prof işleme tam başlıcakken. Verilen anestezi miktarı, genel anestezi ile sezeryan olan bir gebeden bile daha azmış.Aynı anda ultrasonla bebeğin de takibi yapılıyor. İşlem ortalama 10-15 dk sürüyor.Bana mcdonald modeli servikal serklaj yapıldı. Ayıldığımda saat 9:30 filandı.Öğlen 13de çorba verildi.Akşam 18 e kadar yattım.2 serum verildi.Prolutan iğne yapıldı,fitil yapıldı.Fitili baş ebe uyguladı.
Sonrasında hafif kanamam oldu ama akşamına geçti zaten o bebekle ilgili değil demişti doktorum.Akşam 18.30 gibi hafif yürüyerek wc çıktım ancak ıkınmak yok.Zaten için boş oluyor katı yemediğin için.
Dikişi hiç hissetmedim.Ameliyat sonrası ağrım, evi süpürmüşüm gibi bir bel ağrısıydı sonra geçti.Tabi sedyede düz yatmaktan da kaynaklıydı biraz.
Ertesi gün sabah 10 gibi,kanamam tamamen durduğu tansiyon vb sorun olmadığı ve oğluşum gayet keyifli olduğu için taburcu oldum ☺️
Yanımda annem kaldı refakatçi.Ameliyat sonrası çorbadan sonra sağlam acıkmıştım.Katı olmayacak şekilde beslenmek gerekiyor.
Ameliyattan sonra kabız olmamak için özellikle çok dikkat ettim.2 gün wc çıkamadım, hastane psikolojisinden kaynaklı.Ancak sonra kayısı duphalac erik hoşafı vs geçti.
Bana doktorum ev işi yapmak yasak,ağır kaldırmak (1kg dan fazla), uzun yürümek,ıkınmak, çömelmek ve hızla kilo almak yok dedi.Yatarak geçirdim hala öyle dikkat ediyorum.
Doğum öncesinde 37/38 hafta gibi veya duruma göre doğum anında sancı gelince dikişi kesecekler.Şuanda normal doğum gözüküyor.
Merak ettiğin her şeyi cevaplayabilirim.Geçmiş olsun, stres yapma 😊
Rabbim dermansın dert vermesin en önemlisi.