-Papatya- 12 haftalık hamileyim bu gün ikili test sonucunu aldım ve doktor gayet iyi olduğunu söyledi ama yinede amniyosentez önerdi. Bu testler kesin değilmiş çok düşükte olsa bi ihtimal varmış. Amniyo ile kesin sonuç çıkarmış. Sizce yaptırmalı mıyım?
sersss -Papatya- bence yaptırmayın bir risk görmemiş sonuçta maddi durumunuz el veriyorsa ve içinize sinmiyorsa fetal dna yaptırın
2bebe1gebe -Papatya- benim 2 li testlerimde temiz çıkmıştı doktorum sordu yaptırmak istermisin ama istesende ben önermiyorum genelde risk gördüklerimize yapıyoruz ve bebeğin kesesinden alındığı için birazcık riskli bi işlem senim testinde temiz çıktı bana kalırsa gerek yok diyip kararı bana bırakmıştı aldırmadım zaten pek bişey fark etmiyor çocoğu her türlü doğuracağım için aldırma gibi düşüncem olmadığı için riske atmadım
benimmdunyamm -Papatya- onu herkese öneriyorlar yaptırma durduk yere detaylı ultrasonda bile hiç bir sorun çıkmadı kesin sonuç değil bunlar dedi amniyosentez sadece kesin sonuç verir dedi ben istemedim ona dair imza attırdilar
Erbil21 -Papatya- egerki çocuğunda risk yok ise yaptırmayın Bana da söylendi fakat bizim ense kalınlığımız ve burnumuzda sorun göründüğü için yaptırmak istiyorum Size risk söylenmemiş
-Papatya- sersss fetal DNA nasıl oluyor. Nasıl yapıyorlar. İkili sonuç çok iyi dedi doktorum. Ama artık devlet her gebeye önerilmesini istemiş.
-Papatya- 2bebe1gebe Ben de istemiyorum çünkü bi komşumuzun öyle olmuştu iğne bebeğin kalbine denk gelmişti. O yüzden korktum açıkçası zaten sonuçlar da iyi çıktı.
-Papatya- benimmdunyamm doktorlar da artık işini garantiye almak istiyor demek ki hiç bir şeye kesin demiyorlar
Melismelo Zaten risk görmemiş neden boş yere riske atıyorsunuz, down syndrom vs olunca bebeği kabul etmicem diyorsanız size kalmış tabi hep sacma bulmuşumdur o testi vs
-Papatya- Melismelo yok ben aldırmam bebeğimi zaten hiç bir sıkıntı yok dedi yine de iyice anlattı falan o yüzden bi tereddüt ettim
-Papatya- Erbil21 yok Allah’a çok şükür bizde ense kalınlığı falan iyiydi bakmıştı kan testi de iyi geldi. İnş bir sıkıntı yoktur sizde de
Merve201119 -Papatya- yani bir risk yoksa yaptırmayın benim bebeğimin kalbinde parlaklık olmasına rağmen doktorum yaptırma geciyor dedi amniyosentez riskli bir işlem hemde ufak haftalarda risk daha fazla saglikli denilip down sendromlu dogan çocuklarda var hicbirseyin garantisi yok yani ama risk yoksada yaptırmayın
-Papatya- Merve201119 çok haklısınız gerçekten de teyzemin kızına demişlerdi down sendromu var diye ama maşallah hiç bir şey yok 🙏 binde bir ihtimal düşük tehlikesi var dedi bende bi düşünmem lazım eşiminde fikrini almak istiyorum dedim çıktım hastaneden 😁
Merve201119 -Papatya- yani canım bak instagramda bir bayan var fenomen bir bayan cocugu down sendromlu onla yazılmıştık bayan bana dediki benim herseyim normaldi ense kalinligi filan hepsi normaldi ve çocuğu down sendromlu yani Allah bilir ama risk yoksada boşuna neden yaptırsın ki stresten başka birsey degil
Lynn Bence fetal dna yaptırabilirsiniz kan veriyorsunuz sadece ve 99.6 doğru sonuç orani. Kafanız rahat olur. 2li test gerçekten güvenilir değil ben direk fetal dna yaptırdım temiz geldi sonuc çok şükür.