Meleksu Beta hcgsi 30bin küsür olan liseden arkadaşım, alttan baktırmadığı için 10 haftaya kadar dış gebeliği anlaşılamamıştı ve tabi geç kaldı.Sonrasında 2. Gebeliğine tek yumurtalıkla kaldı.
Şimdi ben en kötüyü söyledim diye topa tutan olur mu bilemem de, alttan muayenin düşükle bir ilgisi yok ne küçük haftalarda ne orta veya büyük haftalarda.Zaten vajinal ultrason aletini rahimin ağzına dayamıyorlar.Büyükler öyle bi konuşuyor ki sanki içeri 30 cm oklavs sokuluyo 😡
Bazı şeylerde bilinçli davranmak gerek.Körü körüne tü kaka demekle olmuyor.
İlk gebeliğimi yaşıyorum. 28 haftaya kadar alttan hep muayene oldum.7 den sonra karından ve alttan oldum.
7 haftaya kadar,kan testim pozitif çıkınca karından gözükmedi ve alttan Muayenem oldu.
2 hafta sonrasında tahmini 5 haftalıkken kese için alttan muayene oldum,karından gözükmedi.7 haftalıkken karından kese gözüktü, alttan kalp atışını duyduk.
15-16 haftalarda idrar yolu enfeksiyonum oldu lekelenmem oldu,baktırdım.
21 haftalıkken ayrıntılı ultrasonum oldu,rahim ağzı kısalığım tespit edildi ve bebeğimin hayatı kurtuldu.22 haftalıkken rahim ağzına dikiş atıldı serklaj oldum.
25 ve 28 haftalarda dikiş kontrolü yapıldı, alttan bakıldı.
34 haftalığım şuanda, 32 haftada alttan bakmadılar.
Bendeki tespitten sonra annem de gitti doktora.Meğer annemde de varmış kısalık ki annem gençken 2 kere 5-6 aylık ani erken doğum yapmıştı.Bilinse önlemi alınabilirdi.
Alttan muayene de, vajinal ultrason aletinin tamamını içeri sokmuyorlar.Aletin ucuna prezevatif geçiriyorlar ve yaklaşık 2-3 cm kadar içeri giriyor.Ortalama bir kadının vajinal uzunluğu 10-13 cm dir.Rahim hemen içeri girince değil yani.Vajinal uzunluğun sonunda rahim ağzı başlar.Tavsiyem hiç bakmadıysan netten kadın üreme organlarının sistemine bir bak.Benim çevremde de aman ellettirme diyenler oldu,onları dinleseydim heralde 21 haftalıkken erken doğum yapardım.
Şuanda 34 haftalığım.
Allah sana da bebeğine de bol bol sıhhat güzellikler versin.Merak etme doktorlar zarar verme meraklısı değiller.