Nasıl başlasam bilemiyorum 🥲☺️ sürpriz bir şekilde dünyaya geldi minik kuşum, 34+4den beri nstde sancılarım çıkıyordu ve serum takılıyordum geçiyordu sonrasında.
37+4de rutin kontrol için gittiğimde nstde bebek hareketleri az çıktı doktorum birşeyler yiyip tekrar nstye bağlanmamı istedi yemekten sonrada sonuclarım aynı çıktı ve daha sonra serum taktılar serum sonrasıda nstde düzelme olmayınca doktorum yatış veriyorum doğum için dedi ben şok 🙈 bebeği riske atamayız dedi normal doğum için bekleyelim sancı vs veririz dedi ama bende açılma yoktu en son 1 cm açılma vardı suni sancı verelim dediler ama sancı esnasında bebekte sıkıntı olursa acil sezeryana alırız dediler bende hiç riske atmayalım direk sezeryan olayım dedim sabah 10da hasta hastaneye gitmiştim öğleden sonra 2de sezeryana karar verildi ama tok karna olduğum için akşam 8de alalım dediler tabi o saate kadar nstde takip edildim, ve akşam 7.30 gibi hemşire geldi sontamı taktı sonra ameliyathaneye götürdüler beni, damar yolları serumlar vs takıldı, ve spinal anesteziyle belden iğne vurarak beni uyuşturdular ama şöyle birşey vardı acı hissetmiyordum ama yapılanları hissediyordum 20:17de bebeğimin ağlama sesini duydum 😍🥲☺️🤲🏻 hemşire hemen üzerini temizledi kıyafetlerini giydirdi ve yanıma getirdi ah o kadar güzel bir andıki Rabbim isteyen hamile olan herkese bu duyguyu yaşatsın inşallah 🤲🏻🤲🏻 daha sonra odamıza alındık belli bir süre yattım ve sonra uyuşma geçtikten sonra ayağa kaldırıldım hafif ağrı vardı dikiş yerinde, kendime çok güvenim yoktu ağrı eşiği düşük birisiyim iyi olacağımı düşünmemiştim, ama şöyle hastanede kaldığımız süre boyunca hep yürüdüm ayaklandım bebeğimle ilgilendim ve kendimi çok yormuşum bu hastane sürecinde daha sonra hastanede 2 gece kalınıyordu bizde 3. gün çocuk doktoruna kontrole gidecektik doktorumuzdan rica ettik 1 gece daha kaldık hastanede 3. gün sabahı çocuk doktoruna gittiğimizde bebeğimde sarılık çıktı 😔 tabi bunun suçlusu bendim neden mi sağ göğsümü bebeğim çok güzel tuttu ama solun ucu içe çökük diye tutamadı bende onun için silikon göğüs ucu aldım ve bebeğimin onunla emdiğini düşündüm megersem süt uca geliyormus orda azıcık süt olmuş bebeğim emmiyormus neyse doktor yatış veriyorum dedi mavi ışık tedavisi için ben o an bittim mahvoldum zaten 1 gece mavi ışıkta kaldı bebeğim daha sonra 24 saat anneyle bebeği takip edeceğiz dediler refakatçi almadan bizi yalnız bıraktılar o gece bebeğimle tektim ve sırf o iyileşsin sıkıntı olmasın diye tüm geceyi kendimi düşünmeden onunla geçirdim süt sağıp verdim emzirdim mama verdim şükürki sabahına doktor tabur olabilirsiniz dedi ve taburcu olduk eve geldik ve benim sezeryan dikişlerimde kanama meydana geldi sağlık ocağına apar topar gittik zorlamadan kaynaklı dediler birkaç gün pansuma gittim geldim en son farklı hastaneye gittim orda kan aldılar enfeksiyon çıktı 10. gün kontrolümde doktor dikişleri almadı kanama vardı diye farklı ilaçlara başladı ve şükür bugün kanama önceki günlere göre az ve bitecek gibi birkaç güne perşembe günü kontrole gideceğim bakalım doktorum ne diyecek, bugün 13 günlüğüz ve bebeğimin göbek bağıda düştü 🤲🏻🤍
Hamişlere birkaç tavsiyem var
Kesinlikle manuel veya otomatik göğüs pompası alın, benim sütüm azda olsa geldi bebeğimin emme reflekside çok güzeldi ama sol tarafı tutmuyor diye sıkıntı yaşadık ama şükür onuda tuttu şimdi
Hasta bezi alın bizden istediler ve çok büyük kolaylık ilk 2 gün filan daha sonra ped ve depend kullandım şimdi sadece ped kullanıyorum kanamam o kadar çok olmadı
Mama verme diyenlere bakmayın bebeğin aç kalmasından iyidir mama vermek bizim çocuk doktorumuz bile verebilirsin ilk zamanlar aç kalmasın diye dedi
Bol bol iç çamaşırı koyun sık sık değiştirin heleki bu süreçte çok terliyoruz dikiş yerlerimizin sağlığı için dikkat edelim
Göğüs ucu kremi alın hemen iyileştiriyor sizi
Rezene çayı öneririm sezeryan olacaklar kahve alın ben içmedim 2 gün başım ağrıdı 3. gün içtim ve hemen geçti
Sakın iyiyim diyip kendinizi zorlamayın ben o hatayı yaptım elden ayaktan düştüm dikişlerimde kanama meydana geldi
Şimdilik aklıma gelenler bunlar sorularınıza cevap veririm.