Öncelikle selamlarr herkeseee🙋♀️
Ben eski happymom üyelerinden🙋♀️
Oğlum şuan 2,5 yaşında 😍 ve ben şuan 8 haftalık hamileyimm🥰
Eski gönderilerime bakarken, heyecanlı acemi annelerim için paylaştığım bolca tavsiye içeren postuma denk geldim.
Belki işinize yarayabilir diye tekrar paylaşıyorum.. çook uzun olabilir.🤭
📌İlk şunu söylemeliyim ki, normal doğumda kararsız biriydim, vajinada genişleme oluyor vs. diyenler çok olmuştu, güzel anneler sakın inanmayın🤭
📌Hamileliğim boyunca her gün yasin, enbiya, meryem, yusuf, insan, inşikak süresini dinledim. Ve bolca zikir çektim.🙏
👉Insan suresi- ahlaki güzel olması için.
👉Yusuf suresi güzel yüzlü ve iyi huylu olması için. (Oğlumu gören kız gibi güzel der ve uyumlu bir çocuk)
👉Inşikak ise doğumu kolaylaştırması için.
Duanın gücüne çok inanırım gerçektende oğlum sakin, beni yormayan bi bebekti. Ben buna bağlıyorum. İnşikak suresinin de faydasını gördüm. Suyum gelip hastaneye gittim 6cm açılmayla karşılaştık😊 suni sancı verildi ve 3 saat içinde doğumum oldu. Çok kolay bi doğumdu sesim bile çıkmadı diyebilirim size.😊
📌Şimdi bebeğiniz doğdu diyelimm..👶
2 saati aşmadan emzirin, yenidoğanlar sürekli uyuyor. Acıkırsa uyanır diye düşünmeyin. Uyandirmazsanız ac kalır sarılık olur. Ben 2 saatte bir emzirdigim halde oğlum anne sütü sarılığı oldu, 2 gece fototerapi aldı. Uyanmıyorsa burnunu veya topuğunu sıkın. 3 saati bulmasın beslenmesi.
📌Sütünüzün artması için bol bol su için. 🍶
Kendinizi tatlıya yemeğe vermeyin sürekli, o sadece size kilo yapar benden söylemesi😜
Bol su+uyku.😴 Sütünüzü arttıracaktır.
Bir de yanınızda anneniz eşiniz vs. varsa, herşeyi kendim yapicam diye düşünmeyin, bırakın yardımcı olsunlar siz de dinlenin ki sütünüz artsın.
Onun dışında bozanın faydası var, bolca komposto, hoşaf sıvı şeyler için. 🍹☕
Şu eskiler anlatırdı ya benim göğsümden taa karşıya süt fışkırırdı diye🤭
O kadar olmasa da sabah uyandığımda üstüm başım süt olduğu günler oldu gerçekten. Oğlum fototerapide olduğu için sağdım sürekli, birini sağarken ötekinden akıyordu resmen.
Sütünüz gelmezse de hiç üzülmeyin mamayla beslenen bebekler de büyüyor. Kendinize dert etmeyin. Oğlum 1 ay anne sütü alabildi, daha sonra mama.. gayette sağlıklı çok şükür🤲
📌Günde 5 çişli bez alıyorsanız doyuyor demektir.
📌Kaka yapmaması 7-10 güne kadar normal.💩
📌İlk zamanlar 1,5-2 saatte bir emzirdiginiz için, doyur,gaz çıkar, tekrar uyusun derken bir bakıyorsunuz diğer beslenme saati gelmiş. Ve dogru düzgün dinlenemiyorsunuz, uyuyamiyorsunuz bile🙄
Zamanla bebekle birbirinize adapte oluyorsunuz onu tanıyorsunuz neden ağladığını ne istediğini anlayabiliyorsunuz. Ilk başta hiç geçmeyecek gibi geliyor tuvalete gitmek bile lüks olabiliyor sizin için. Ama korkmayın canım anneler geçiyor öyle bir geçiyor ki, artik geceleri 2-3 saatte bir kalkmak bile size keyif veriyor. Onun yatağında hareket etmesine bile uyanıveriyorsunuz hemen🤗 uyurken ona bakıp bakıp şükrediyorsunuz 🙏
Zaman öyle çabuk geçiyor ki daha sonra keşke büyümeseydi diyorsunuz..😢
📌Gaz çıkarmaya gelirsek sırtını sıvazlayarak değil de pat pat vurarak daha çabuk çıkarıyorlar, korkmayın acımaz patpatlayın😊
📌Her emzirmeden sonra bir sağ bir sol yatırın kafasının şekli bozulmasın🤗
📌Huysuzlandığı uyumadığı zamanlar beyaz gürültü, süpürge sesi dinletin. 3 ay boyunca kendini anne karnında sandığı için, o sesler sakinleştiriyor. Biz de işe yaradı.
📌Doğduğundan itibaren onunla konuşun, şarkılar söyleyin anlamaz diye düşünmeyin sakın🤔 Altını değiştirirken, beslerken vs hep ne yaptığınızı anlatın ona gelişimine faydası var😊
📌Evin içinde şapka takmayın ki kulağında ki doğum sıvısı çabuk aksın, doktorumuz söylemişti.🧢
📌Karnımdayken gece 23.00den sonra kıpır kıpır olurdu🤭 ve doğduktan sonra 40i çıkana kadar ayni saatte uyanıyordu kıpır kıpır 1-2 saat gözünü kırpmıyordu🕺🕺🤣
📌Hamileyken annelik duygusu hemen yüklenemeyebiliyor ama doğduktan sonra ömrünüz oluyor mis kokulu🥰🤱
Alın veya almayın diyebileceklerim;
✅Göbek bağını temiz tutmak için; BABYTIME cilt temizleyici
✅Bol bol zıbın alın en çok lazım olan o oluyor. (Yenidoğan fazla almayın, çoğunlukla 0-3 ve 3-6 ay alın)
❌Bez stoğu yapmayın biz 20 günden sonra 2 numaraya geçtik.
✅ Ben hamileyken çokça ıslak mendil aldım stok yaptım. (Paddlers’ın 12 paketlisinden bolcana aldım hala kullanıyoruz)
❌Az çorap alın zaten kirlenmiyor hiç
✅Ağız mendili çok lâzım oluyor. Ne kadar fazla o kadar iyi.
✅Beşik alırken iyi düşünün, mümkünse yatağınızla birleşik anne yanı olandan alın. Ben öyle almadım pişman oldum. Çünki ya kusarsa ya uyanırda görmezsem ya bişey olursa diye sürekli kalkıp kalkıp bakmak zorundasınız. 1,5 saatte bir beslendiğini de sayarsak yorucu oluyor.
✅Tulumlar çok kullanışlı.
❌Ayaklı altlardan almayın veya az alın. O kadar çok büyüyorlar ki bebeler, hemen küçücük kalıyor.
✅Pişik kremi bepanthol, dalin, unibaby ve desitin kullandım. Hiç pişik olmadı. Bepanthol biraz pahalı, desitin boynunda ki piştiği 2 günde geçirdi.
✅Emme refleksleri olduğu için gak dese meme guk dese meme isteyecek, emzik kurtarıcı kesinlikle. Philips Avent Ultra Air Night kullanıyoruz, karanlıkta parlıyor.
✅Emziremeyip mama verirseniz, aptamil bizde kabızlık yaptı. Gaz ve kabızlık önleyen Bebelac gold kullanıyoruz şuan.
❌Eldiven çok fazla gerek yok. Ben ilk 5 gün taktım. Takmayın ki ellerini erken keşfetsin. Zaten tırnakları o kadar ince ki kendiliğinden kırılıyor.
✅Battaniye, müslin vs. Fazla alın bi kusmada koca battaniyeyi yıkamak zorundasınız.
✅Biberon nuk ve avent kullandık ikisi de çok güzel anne memesine çok yakın. Bebeğin ağzından fazlası akmıyor.
🔴Şuan aklıma gelenler bunlar sorularınız olursa cevaplayabilirim.🤩
Pozitif doğum hikâyemi de paylaşmıştım daha önce, okumak isteyen olursa tekrar paylaşabilirim🤗
Hepimiz sağlıkla kavuşalım yavrularımıza güzel anneler🤰😍