misslavinia1
150 gram tereyağı veya margarin
1 adet yumurta
1 su bardağından biraz eksik şeker (Şekerli seviyorsanız tam bardak ilave edin)
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao
Çay kaşığı ucuyla tuz
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
Yarım su bardağı damla çikolata
Margarini eritip biraz ılıyınca yumurta, şeker ve vanilin ile çırpın. Sonra yavaş yavaş kuru malzemeleri ekleyin. En son damla çikolatayı ekleyin. Buzdolabında yarım saat dinlendirdikten sonra elinizle şekil verin. Tepsiye biraz aralıklı dizin çünkü yaklaşık iki katına çıkıyor. Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında 5-7 dakika pişirin. İsterseniz aynı tarifi kakao olmadan yapabilirsiniz fakat o zaman şekerini biraz azaltabilirsiniz.
Ben margarin ile yapıyorum ve gayet güzel oluyor. Kolay bayatlamıyor.