Deletedmom_11 Hanımlar bir konuyu merak ediyorum daha evvel doğum yapan arkadaşlar özellikle daha iyi biliyordur.Mesela regl tarihinizin ilk gününe göre farz edelim 9+1 siniz ama doktor ultrasonda bakınca 9+6 biz hesaplarken söylerken neye göre hareket edicez.Kendi regl takvimimize mi ultrason kaydına mı ?
Mucizeanne20 Deletedmom_11 hesaplama regl tarihine göre yapılır bebeğin gelişimi 3 4 gün önde yada geride olabilir normaldir
2koftemom Deletedmom_11 sen son adet tarihinin ilk gününü çok iyi biliyorsan emin ol o doğrudur ultorosonda ileri geri çıkıyor. Ben adet takvimi kullanıyorum. Her adetim başladıgında kaydediyorum oyuzden cok iyi biliyorum. İlk doğumum günü gününe doğru çıktı smdi 2nci ileride çıkıyor ama doktor buna takılma dedi
CansuDRY Deletedmom_11 Hesaplama daima son adete göre yapılır. Ama eğer geç döllenme veya erken döllenme durumu varsa ve bebeğin haftası hep ona göre gidiyorsa doktor bunu bilir ve son adet tarihinizde kaydırma yapar. Siz de ona göre söylersiniz. Siz şu an 9+1 diyeceksiniz.
Nurcantas65 Regl tarihinin ilk günü baz alınır ama başından beri hafta mesela 1 hafta ileri geriyse son regl tarihini doktor duzenleye bilir
Tugcebanu Benim son adet tarihime göre 32+5 hafta doktor 30 haftaya çekti simdi de diyor ki bebeğim gelişimi 2 hafta önde 😂 ben son adet tarihime göre bakıyorum gittiğim diğer doktorlar da benim gibi son adet tarihime bakıyor bi özeldeki doktorum kabullenmiyor iri bebek sezaryen doğum olsun diyor bence de buna bi çözüm getirilmeli ☺️
Ceylinmelike Ya bende onu anlamıyorum son adet tarihi diyolar hep ama ben 6 Haziran’da adet oldum en son ama ayıptır söylemesi 25 Haziran da ilk kez korunmasız ilişki oldu şuan hamileyim ben hangisini hesaplicaz 6 Haziran sa çok saçma ya o zaman bişey yapmadık ki korunduk hep 😂😂
yigitinannesiiiii Ceylinmelike canım döllenmenin ne zaman olduğu bilinmediği için son adet tarihi alınır ona bakıcak olursakta 40 haftayı aya bölünce 10 aya yakın çıkıyor ama gebeliğimiz 9 ay sürüyor yani hamile kaldığın günde sıkıntı yok hesaplama bu şekilde yapılıyor 😉😉
sMyL Benim de en baştan beri 1 hafta 4-5 gün ileri diye adet tarihimi 1 hafta öne çektiler erken döllenmedir diye . Son birkaç kontrolümde 4-5 gün geri çıkıyor bacak boyu haftasına göre kısa diye canımı sıkıyorlar 😂 aslında normal adet tarihime uygun
Freshmomy Yumurta gelişmeye başlar ve döllenme olursa rahme tutunur bebek olur , yumurtanın gelişmesi yaklaşık 2 hafta-on gün , spermle birleşmesiyle döllenme olur yani son adet tarihinin ilk günü baz alınması doğrudur