Derya341986 19 veya 22 tansiyon eğer doğum anında çıktıysa normal. Doğum anında yükselen tansiyon eğer hastanın öncesinde tansiyonu yoksa çokta zarar vermez. Ama haftalardır o tansiyon bir inip bir çıktıysa zarar verme ihtimali çok yüksek. Öncelikle elma ile armuttu kıyaslarsanız hata yaparsanız. Olayın tuzla alakası eğer siz beslenmenize dikkat etmiyorsanız, hamilelikte çok kilo aldıysanız var. Tabiki böyle besleniyorsanız mutlaka diyet yapın. Faydası ilaki olacaktır. Ama benim durumda en ufak bir alakası bile yok. Kalıtımsal tansiyonda tuzu kesmeniz bir şey ifade etmiyor. Bütün hamileliğim boyunca 1 kilo bile almayıp 11 kg verdim. Benim gibi bir hastaya diyet vermeniz daha fazla kilo kaybı daha çok tansiyonun oynamasına sebebiyet veriyor. Ama doğuma daha varken yükseliyorsa bu amniyo sıvısının azalması, bebek gelişiminin yavaşlaması, doğum sancılarının başlaması en önemlisi protein kaçağıda varsa gebelik zehirlenmesine yol açıyor. 37’den sonraki yükselmeler bebeğin ve annenin hayatı için çok önemli riskler oluşturmazken 37’nin altında özellikle yaşam sınırı ile 34 haftalar arasında aniden tablonun kötüye gitmesine sebebiyet veriyor. Haliyle bu haftalarda doğumun gerçekleşmesi çokta istenmeyen bir durum. Kimse ilacı bayılarak kullanmıyor ama en doğrusu ne ise onu yapmak gerekiyor.