nazeli21 Kızlar selam, yakın zamanda çalışan anne doğum parasını alan oldu mu? Aldıysa kaç tl, ne kadar sürede. Biraz bilgilendirir misiniz? Teşekkür ederim. Sevgiler 🌸
Ksks07 nazeli21 Ben henüz almadım ama 32. Haftada aldığınız çalışamaz raporu ile doğum sonrası alacağınız rapor arasındaki 112 günlük süre üzerinden hesaplanıyor. Öncesindeki 1 yıl içerisinde 90 gün minimum prim ödenme şartı var. Ödenecek tutar sizin son 3 aylık brüt maaşınız üzerinden hesaplanıyor o sebepten farklılık gösteriyor kişiden kişiye. Brüt asgari üzerinden minimum tutar 12 küsür olması gerek. (Şuan zam geldiği için 16’ya yükseldi deniyor.) 32. Haftanızda doktorunuzun yazdığı raporu muhasebecinize iletiyorsunuz. Bu süre zarfınca çalışmamanız gerek elbette. Çalışmaya devam edip maaş alırsanız para yatmaz. Süre bitiminde eğer sistemde tanımlı banka hesabınız var ise oraya yok ise ptt üzerinden size verilen hesaba yatırılıyor oradan çekiyorsunuz. Ben bu muhasebecimizden bu şekilde bilgi aldım yine daha evvel almış anneler daha iyi aydınlatacaktır. 🙏🏻