Kızlar merhaba , 18 gün önce doğurdum. Sizi korkutmak istemem ama hamilelik çok rahatmış uykusuzluğa alışmaya başlayın derim hamileyken 😭
Hamileliğimi zor ve sıkıntılı geçirdikten sonra artık 37. Haftadan itibaren her gün bir doğum belirtisi yaşadım hepsinin yalancı belirti olması dışında sorun yoktu. 38-39 derken geldik 40. Haftaya. Israrla normal doğum için direttiğim için doktorum bekletti ancak artık almamız lazım diyerek suni sancı için 24.06.2022 tarihine gün verdi. Tüm hazırlığımı yapıp 23 haziran gecesi gece 4de otururken bir anda yerimden zıplatan bir ağrı belimden karnıma doğru girdi ki gerçekten yerimden zıpladım. Karnım basket topu gibi sertleşti ve ağrı ısrarla geçmedi. Yine yalancı sancıdır diye uyumaya çalıştım ama nafile uyutmuyor. Ağrı gelip gitmeye başladı ama karnım o kadar sert ki 20 kere tuvalete gidiyorum acaba tuvaletim mi var diye yok. Gerçekten de o doğum sancısını anlıyorsunuz kızlar başlangıçta. Sonrası adet sancısı gibi. Sabaha kadar uyumayıp sabah olunca eşimi uyandırdım. Artık ağrılar düzenli hale gelmişti ama bi yanım da acaba psikolojik mi diyordu. Öğlen 12de bavulu alıp hastaneye gitme vakti geldi. Hemen hastaneye gittik doğumhaneye girdim üstüm değiştirildi nst bağlandı bir de ne görelim sancım 80lere vuruyor doğum başlamış ama sancı geldikce bebeğimin kalp atışları düzensizleşiyor. Ebe hemen dünyanın en zor çatı muaynesini yaptı ama tırnak ucu kadar açılma yok tercihini yap suni sancı verirsem saatler günler sürer ve bebeği tehlikeye atarız dedi ve ben hiç düşünmeden hemen sezeryana alın beni dedim. Bebeğim 40 haftayı bekleyecek bir bebek değilmiş doğduğunda burnu kanadığında anladım. Neyse 2 saat geçti doktorumun gelmesini bekledik ama artık sancılarım düzenli ve sık olmaya başladı. Damaryolu açıldı tetkikler yapıldı derken doktorum geldi nst istedi. 2 dakikada bir 120lere vuran sancıyla acil ameliyathaneye götürüldüm. O kadar çok ağladım ve korktum ki ilk ameliyatım ve inanılmaz ödlek biriyimdir böyle durumlarda. Ameliyathaneye alındım hemen spinal iğnem yapıldı ( anestezi uzmanı cok önemli doğru yeri bulamadığı için 3 kere yaptı iğneyi ) bacaklarımda karıncalanmadan sonra yatırıldım ve sonda takıldı tabi hissetmedim. Derken doktorum artık kesmeye başladı bişeyler yapıyor hissediyorum ama acı sıfır. Hafif de sakinleştirici verildi başım dönüyor derken doktorum karnıma dirseğiyle sertce bastırdıktan sonra bi ses duydum. Kızımın sesiydi meleğim ağlamaya başladı. Bebeğim cıktıktan sonra midemde öyle bir dönme hissettim ki kusucam diye bağırdım ve dememle beraber kustum rahatladım. Yalnız bir sorun vardı cocuk doktoru cok telaşlıydı ve kızım can havliyle ağlıyordu göremedim bile. Bi yandan kızıma noldu diyorum bir yandan dikiş atılıyor. Kızımı götürdüler dikiş 15 dk sürdü ama bana 10 yıl gibi geldi. Siz siz olun normal doğum diye diretmeyin. 40 hafta her bebek beklemezmiş. Kızım doğar doğmaz şırıl şırıl burnu kanamış durduramamışlar ardından nefesi tıkanmış ve enfeksiyon kapmış. Neyse artık odama getirildim kum torbası konuldu sürekli ve ısrarla acı kahve içtim spinalin hiç bir sıkıntısını yqşamadım çok şükür. Ben çok sezeryan ağrısı çektim çünkü penesilin alerjimm yüzünden antibiyotik kullanamadım. Eğer kullanabilsem 3 güne ayaklanırdım ama 10 günü buldu malesef. İlk ayağa kalkış evet zor ama abartılan kadar değil zaten bi kaç adım ayağınızı sürümeniz yetiyor sonrasında kendiniz kalkıyorsunuz. Sonda sonrası çiş yaparken zorluk ve acı hissederseniz korkmayın olabiliyormuş geçiyor. Sonda çıkarılırken hiç bi acı hissetmedim. Bir de kızlar parol çok etkili bi ilaçmış varlığına binlerce kez şükürler olsun diyeceksiniz. 5 gün sonra sağa sola yatmaya başlıyorsunuz korkmayın duşunuzu alın sütünüz insin. Benim o gün indi ama gelin görün ki hala çok az. Unutmayın vücudunuzun en hassas yerinde bıçak yarası var ona göre hareket edin. Muhakkak pamuklu ve göbeğe kadar uzanan kilotları alın dikişi sıkmayacak olsun. 18. Gündeyim kanamam gitti dikiş ağrım yok hiç ameliyat olmamış gibiyim. Sormak istedikleriniz varsa da seve seve yanıtlarım ❤️