Merhaba,
Herkesin aklında bir soru işareti olduğu postlarda detayını göremediğim için yaşadığım deneyimi sıcağı sıcağına anlatmak istedim. Daha 11+2 de olduğum için herhangi bir hastane ile değil özel muayenehane de kontrole gidiyorum. Doktorum haziran sonu bayram öncesi gel ikili testi yapalım demişti. Bugün gittiğimizde isteyip istemediğimi sordu. İstiyorum deyince süreci anlattı. Önce kendisi ultrason muayenesini yapacak sonrasında da kan alımı için laboratuvara yönlendirecekti. Laboratuvar ücretini sorduğumuzda bilmiyorum ama pahalı değildir dedi. Sonra da önce devlet hastanesinden randevu bak orada ücretsiz olur bulamazsan laboratuvar ile görüşelim ona göre fiyat alıp yaparız dedi. Ama maksimum 12. Hafta içerisinde yapılmalı diye konuştu. Çünkü bebeğin gelişimi gereği 13. Haftaya sarktığında vücudu kemikleşmeye başladığı için doğru sonucu vermiyormuş. Devlet hastanelerine baktım randevular hep bayram sonu. Laboratuvarlardan birini aradım 950 tl istedi sadece kan testi için. Daha sonra burada önerilen hastanelerden biri geldi aklıma onu aradım. 480 tl ultrason ile beraber. Gültepe Avicenna hastanesinde hafta içi 4.30’a kadar yapılabiliyormuş. Hemen gittik eşimle takipli hasta olmadığım için haftamı teyit etmem gerekti sabah çekilen ultrason fotoğrafım yanımdaydı. Hastane sakin olduğu için radyolog ultrasona başladı önce 10+6 hafta daha çok küçük dedi. Ama sabah bakıldı böyle deyince tekrar baktı doğru tam gününde dedi. Diğer ölçümlerine baktı ve çok sağlıklı görünüyor maşallah bir sorun yok dedi. Ama kana da baksınlar yine de dedi. Oradan kan tahliline gönderdi. Kilomu, sigara içip içmediğimi, tüp bebek mi, ilk hamilelik mi gibi sorular sordular ve bir tüp kan aldılar. Bayramdan sonra kan tahlili çıkacak. Ultrason sonucunu hemen verdiler.
Bu arada doğum ücretlerini de sordum
Normal doğum 4450
Zorunlu sezaryen 5200
Normal doğuma bir standart oda, annenin ve bebeğin testleri dahil dediler. Eğer gece sancılanıp gidersem nöbetçi kadın doğum doktoru oluyormuş. Eğer olmaz ve o hastanenin takipli hastasıysam doktoru çağırmak için ek ücret ödüyormuşum. Arada bunu da öğrenmiş olduk. 🥰🥰