Tabiiki normal doğum daha sağlıklı ama anlatıldığı gibi masum etkileri de yok açıkçası. İlerde idrar torbası sarkması, rahim sarkması, vajen kaslarında gevşeme ve bundan dolayı cinsel sorunlar gibi birçok sorunla karşılaşma ihtimali varmış ki çevremde bunu yaşayan bir kaç tane örnek gördükten sonra normal doğumdan da biraz korkar oldum. Ayrıca epizyotomi denilen perine bölgesine atılan kesi ile dikiş ile arkadaşım 2 ay boyunca doğru düzgün oturamadı.. tabiki sezaryen de bir ameliyat ve elbette onunda riskleri var.. ama ben bu konuyu doktoruma danıştım ki kendisi normal doğumu destekleyen bir doktor, bana dedi ki o bölgedeki kasların hiç bir şekilde gevşemesini istemiyorsan sezaryen tercih etmelisin.. herkesin kendisine kalmış ben sezaryen tercih edeceğim her iki doğum şekli de kutsal her ikiside kabul edilmeli