nnnaaz Merhaba kızlar 🌸 bir duyum aldım ki Özel hastanede doğum yaptıktan sonra İstanbul için Zeytinburnundaki SGKya gidip ödediğiniz ücretin %70i kadarını geri alabiliyormuşuz??? Bilgisi olan var m?
Elvanguzel nnnaaz bende ilk defa duydum ne zaman çıkmış bu geriye dönük de alabiliyorsak iki tane doğum yaptım şimdi üçüncü olacak inşallah Bilgisi olanlar yazar inşallah 🌹
Keyf_endam19 Okuduktan sonra 170 i aradım internetten de biraz baktım özetle anlatayım sgk özel hastaneye biz doğum yaptığımız da 1700 lira ödeme yapıyormuş hastane de buna en fazla %200 ekstra ücret isteyebiliyormuş bizden Buda 3600 lira yapar yani 3600 den fazla alması yasal değil 170 i aradığım da bana şöyle söylediler Diyo ki doğum yapın faturanızı mutlaka isteyin detaylı fatura olarak hangi hizmet karşılığında ne kadar ücret aldıkları yazan fatura sonra o faturayı sgk ya mail atın sgk usulsüzlük ekstra para aldığını tespit edip hastaneye bildiriyormuş hastane de bize o farkı ödemek zorundaymış eğer ödemezse 10 katı ceza ödüyormuş sgk ya burda önemli olan detaylı fatura edinip araştırılmasını sağlamak hangi hizmet karşılığında ne almış bizden özel hastane bu önemli benim ay sonunda doğumum 6500 istediler normal doğum da ödeme yaptığım da detaylı faturayı talep edicem sgkya bildiricem eğer usulsüzlük varsa iademi alırım
nnnaaz Keyf_endam19 yadal olanın üstüne ekledikleri halde 3.600ise demekki farkı usulsüzlük olmuyor mu benmi yanlış anladım. Yani diyelim ki 4bin ödedik. 400₺ extra oluyor demek buda usulsüzlük sayılmıyor mu
Keyf_endam19 nnnaaz bize bi paket veriyorlar bazı hizmetler veriyorlar işte topuk kanı vs vs bu hizmetlerin de bi ücreti var yasal alması gereken bi ücret eğer fazlasını aldığı tespit edilirse farkı bize geri iade ediyorlar her hastane farklı dedi 170 deki kişi size ne hizmet verdiğine bağlı dedi o yüzden detaylı faturayı alıp sgk ya bildiriyoruz onlar da bakıyorlar verdikleri hizmete ve aldıkları ücrete
Keskinlerdenkup nnnaaz merhabalar bende bu tarz bi şey duydum araştirdim ama tabii kafamda oturmayan şeyler var. Doktorum özel muayenden ve hastaneyle anlaşmalı. Ama doktorun SGK ile anlaşması yoksa ödeme olmuyor diye duymuştum. Yinede denemekte fayda var. Hastane de fatura kesmemek için direniyor tabiki bu yasal hakkımız çıkarken paşa paşa talep edip şansımızı deneyeceğiz. Benim doğum 10 bin üstü….
Papatyaben Hastaneler bizden daha önce davranıp tabiki bu konuda önlemlerini alıyor, doğum ücreti olarak verdikleri faturaya devletin uygun gördüğü ücreti yazıp geriye kalan ücreti ise lohusa şerbeti kapı süsleme vs gibi ek işlemler olarak yansitiyorlar
nnnaaz Papatyaben bu muayenede bile öyle benim muayene ücretim gen ay 180₺ iken fişte 160₺ yazıyor. Ama madem hak yiyorşarsa süsüde istemem şerbetide, parayı iade etmeliler. Yoksa daha büyük cezalar yiyorlarmış