Hande123- Merhaba kizlar,23 haftalik hamileyim,doktoruma da sorucam mutlaka ama size de sormak istedim,tatilde birkac kez alkol kullansam bebege hemen zarari dokunur mu?Normalde beslenmeme dikkat ediyorum,sigara vs kullanmiyorum
hunilimom Hande123- burda linç yemezsen iyi 😂 ama alkol kullanımin da sakınca olduğunu okumadım mesela bir kadeh şarap gibi
Biroglanannesiii Hande123- Öncelikle hamilesiniz dikkat etmek gerekli yediklerinize içtiklerinize dahi dikkat etmek gerekirken alkol çok tehlikeli alkolün normal hayatta bile zararlı bir şey alma lütfen sırf 1 2 kere keyfe alkol alıcam diye bebeğini riske atmaya değmez 🙏
CansuDRY Hande123- Normalde beslenmenize dikkat ediyorsanız buna da dikkat edin bence. Kar zarar hesabı yapmanız gereken, tedavi amaçlı bir ilaç değil ki alkol. Ne gerek var? Hamilelikte de içmeyiverin.
Lilya_pn hunilimom linçlemek niye :) Bana göre bir düşünce yanlış olabilir yorum bile yapmam. Ahkamda kesmem. Herkes kendisinden sorumlu.
Lilya_pn Ben yurt dışında yasıyorum burada insanlar hamileyken içiyorlar. Ve ben bazen şarap içiyorum yemek yanında. Doktor ara sıra iki kadeh alkolden birşey olmaz dedi.
hunilimom Lilya_pn AA ya burda yada happy kidste birisi sormuştu emzirirken içilir mi diye aman neler dediler dinden girdiler çocugun hakkından çıktılar
Lilya_pn Mavininbiri Kesin bir zararı olduğu ispatlanmamiş. Hamileyken sigara içende var. Bebek ağız yoluyla beslenmiyor. Yediklerimiz içtiklerimiz ayrıştırılıyor. Ve bebek ihtiyacı olanı alıyor bizden. Herkesin kendi tercihi. Abartılmadıkça zararı olacağını düşünmüyorum ben. Hafta da bir iki kadeh şaraptan hiç birşey olmaz.
H-nurr Lilya_pn bende sigara içiyordum ve doktorum kesin bırakmamı söyledi evet ayrıştırliılıyor belki ama sonuçta zararı dokunuyor bi şekilde gidiyor bebege dokturuma sordugumda sen bebginin kucagına aldıgında küçücük bebgin agzına sigara verip içirir miydib dedi yani o kadar zararlı tabi herkesin kendi kararı .
Mavininbiri Lilya_pn Bir zararı olduğu için demedim her türlü zararı var zaten alkol ün. Haram olan birseyi kullanıp bebeğe geçirmesi en büyük zarar zaten
Kubra-onur Lilya_pn şarap icegine süt iç daha daha iyi bence ya ben insulin kullanıyorum diyet yapıyorum dikkat ediyorum bebegim için herseyi yemiyorum içmiyorum kalkmış şarap diyorsunuz degişiksiniz ha
Iremshn Ben de zararı olmayacağını düşünüyorum ama ne kadar alkolu özlesem de asla içemem bir yudum bile vicdan yapıyorum 🥲
Sedose Tabiki hemen zarar verir. Alkol kana çok çok hızlı karışır ve plasenta yoluyla direkt bebeğe etki eder.
[silindi] Hande123- kırmızı şarap içilebiliyor bir sıkıntınız yoksa belli bir haftadan sonra ama doktorunuza danışın tabi. Hatta annem bana hamileyken doktor haftada bir içmesini önermiş. Çok abartılacak bir durum değil. Tatilde de içiverin bişey olmaz 😉
haklisinesracim hunilimom insanlar içinden şok olsa daha iyi bana ne içip araç kullanmayacaksa evinde yapacaksa zararı bir tek kendine ise zerre umrum değil. Çocuğu da kendi çocuğu ona da üzülmem anasından daha çok düşünemem ki. Linç etmenin anlamı yok doktorlar haftada bir iki kadeh normaldir demişler zaten bu bilgiyi doktoruna sorarak çok rahat edinebilir insan.
MaxMom Hande123- Haftada 1 bira ya da 1-2 kadeh şarap içilebiliyor. Hem kendi perinatoloğum hem eşim (doktor) sakıncası olmadıgını söyledi. Uluslararası makalelerde de mevcut. Bazı insanlar kendilerini frenlemeyip abarttıkları için doktorlar hiç içmeyin diyorlar genelde. Siz kendinizi bilirseniz herhangi bir problem olmaz.
arenkus MaxMom peki emzirme döneminde de geçerli mi bu durum hiç sordunuz mu? Bilmediğimden merak ettim 🙈 süte etkisi oluyor mu vs
hunilimom haklisinesracim ben hayatımda bı kaç kez içtim yalan konuşamam meraktan oda tadı nasıl gibi ama kimseye de içme demem iç te demem çocuk benim çocuğum da değil herkes kendinden mesul ama.iste insanlar düşünceleri dışında bişe olunca tepki veriliyor
Nesilhan Fetal alkol spektrum bozukluğu diye tanımlanmış bir doğumsal anomali vardır. Ne kadar alkolden sonra olduğu belirtilmemiştir. Bilemeyiz yani. Bebekte bedensel ve özellikle zihinsel ciddi hasarlarla kendini gösteren bir durumdur. (Uzman psikoloğum). Sizin tercihiniz.