Blackmelody şöyle anlatayım eskiden sezaryen pahalı idi. İster devlet ister özel olsun doktorlar yaptıkları ameliyatlardan bir pay alır. Ayrıca hastanede bundan payını alır. İki doğum şeklini kıyasladığınızda birinde en zorlu ameliyat 1 saat içinde tamamlanır ki çoğu kadın ilk kez ameliyat olduğu için 30 dk işlem biter. Normal doğum çok şanslı iseniz anca 1 saat sürsün ki bu kadar şanslı olmanız için 3. Veya 4 doğumunuz olmalı yada sizin herşeyiniz uygun olmalı. İlk doğum ortalama 7-10 saat sürüyormuş. Bunla ilgili istatistikler en azından bunu söylüyor. Eskiden ebeler vardı. Sizi bu süreçte destekliyordu. Şimdi hepimiz doğum başladımı haklı olarak doktor gelsin istiyoruz. Şimdi sizce sezaryen hazır pahalı iken doktor ve hastane olarak siz tek bir hasta ile en 4-5 saat uğraşıp, takip edip doğumu yapmakmı istersiniz yoksa yarım saatte ameliyat edip sıradaki hastayamı geçersiniz. Zaten normal doğum yapsanız yarısını alacaksınız. Hazırda sezaryen pahalı, kazançta iyi, efektif olarak çok daha fazla ameliyat yapabilirsiniz, efor az. İstediğiniz gibi planlaya bilirsiniz. Bugün gel alıyoruz dediğinizde hasta itiraz etmez. Olası bir sıkıntıda bebeği küveze alırsanız bundan da kazancınız var. Şimdi umarım anlamışsınızdır. Sezaryen zaten yıllardır olması gerekenden çok pahalı idi. 2 kere açık ameliyat olmuş ve biri 9 saat biri 5 saat sürmüş biri olarak yazıyorum. Nerdeyse benim ödediğime yada benden fazlaya sezaryen fiyatları duydum. Şimdi olması gereken fiyatlara çekildiği için normale döndü. Ayrıca normal doğumun pahalanması hastayı teşvik etmek için değil doktoru ve hastaneyi teşvik etmek için. Doğum hastanın tercihinde olacak bir operasyon değildir. Hastanın ve bebeğin durumuna göre ne gerekiyorsa o yapılmalıdır. Basit bir örnekle anlatayım siz normal doğum diye gidersiniz tansiyonuz o anda panikle, heyecanla hızla yükselir. Kontrol altında alınamıyorsa ne maalesef ki sizi kaybederler, bunu aklı selim kimse göze almaz o zaman bu sezaryene çevrilir.