Minigin_annesi0 Pttden başvuru yapılmaz. Arkadaşın sorduğu emzirme yardımı sgk tarafından anne calısıyorsa anneye, anne calısmayıp baba calısıyorsa babaya yatırılır. Emzirme yardımı için herhangi bir başvuruya gerek yoktur. Doğumdan sonra ortalama 2 haftada Pttden cekebilirsniz. Ayrıca doğum parası denen 300 tl var o anneye yatar. Doğum parası için Aile ve sosyal politikalar bakanlığına başvurmanız lazım diye biliyorum. Başvurduktan 2 ay sonra Pttye yatar.