asena0609 hiç korkmayın ilk 5-6 hafta zaten embriyo oluşum aşamasında olduğu için yedikleriniz bebeği etkilemiyor. Mevcut vücudunuzdaki enzim ve vitaminlerden beslenir☺️
Nifty testte en önemli detay benim için 46 kromozomun tamamının ayrı ayrı ve birbiriyle olan duplikasyonlarının incelenmesiydi. İlk başta Amerikaya giden testi istedim. Hem Genoksu hem de Amerika incelemesini araştırdım. Genoksun makinesi amerikada bu inceleme için kullanılan cihazın aynısıymış. Direk aramıştım Amerika’daki firmayı. Cihazın ismi İllumina Ngs. Genoks da şuan bu cihazı kullanıyormuş.
Amerikaya giden testte SNP yöntemi kullanılıyormuş. Bu hassasiyeti arttıran yöntem ve daha çok ikiz gebelikler ile akraba evliliklerinde daha hassas sonuç veriyormuş. Genoksta ise whole genom yöntemi kullanılıyormuş. Doktorum da maliyet olarak bir sorun olmazsa whole genom yöntemi en iyisidir demişti. Ben de bunu tercih ettim.
Trisomi 13, 18, 21,9,16,22 x y + 60 delesyon duplikasyon bakıldı. 3 günde sonuç aldım. Amerikada da aslında 3-4 gün test süresi var fakat git gel derken 10 günü buluyor.
Tercih meselesi tabi.
Ben biraz araştırma hastası olduğum için işin kimyasına kadar inmiştim😀
Umarım yardımcı olabilmişimdir.